Що спонукало до реєстрації
Олександр Романишин пояснив, що такі кроки привертають увагу туристів та інвесторів. Він нагадав, що цього року було зареєстровано географічні бренди гуцульської овечої бриндзі та мелітопольської черешні.
«Ми плануємо ще 10 географічних найменувань 2021 року, у тому числі і херсонські кавуни, і карпатський мед. Це створює передумови для розвитку туризму там, де ці географічні найменування реєструються», – підкреслив Романишин.
На 120% український борщ
В Україні зареєструвано борщ як національну страву. Це зробив український ведучий і кулінар-реформатор Євген Клопотенко, про що повідомив в Instagram.
«Подія наробило галасу через те, що борщ – це не просто страва. Це на 120% частина української ідентичності та наша національна цінність. Потужний культурний феномен, відповідь на питання «що об'єднує українців і відрізняє їх від інших націй», – написав у соцмережі український кулінар.
Раніше, в жовтні, Міністерство культури та інформаційної політики України заявило, що включить культуру приготування українського борщу в національний перелік п'яти елементів нематеріальної культурної спадщини. У відомстві уточнювали, що це буде єдиний елемент у списку, пов'язаний з їжею, а не з вишивкою або іншими традиціями. Таку процедуру в Мінкульті України мають пройти перед подачею заявки в ЮНЕСКО.
Раніше
У 2019 році Верховна Рада ухвалила закон „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень“. Згідно з ним зареєстровані географічні зазначення наносяться на упаковку продукту і свідчать про його високу якість, багаторічну традицію виробництва та особливий зв'язок із територією, де продукт виробляють.
Першим зареєстрованим географічним зазначенням, що відповідає європейським вимогам до реєстрації та має право на визнання в ЄС, стала гуцульська овеча бриндзя. Заявку на її реєстрацію подала Асоціація виробників традиційних карпатських високогірних сирів.
Читайте також: Apple зобов’язали сплатити понад пів мільярда доларів за патенти 4G