У результаті ринкова капіталізація обох компаній зросла відповідно до понад $100 млрд та $71,6 млрд.
Що відомо про IPO Airbnb
Через кілька хвилин після початку торгів акції Airbnb зросли на 142,6%, до $165 при ціні розміщення в $68 за папір. До 22:05 за Києвом зростання скоригувалося до $148 за папір (+117%).
Капіталізація компанії під час торгів перевищила $100 млрд – це більше ніж у 5 разів вище за ту оцінки, яку компанії давали в квітні ($18 млрд).
У ході лістингу Airbnb залучила близько $3,4 млрд без урахування купівлі додаткових акцій організаторами. За даними Bloomberg, оцінка компанії після лістингу становить $47 млрд. Це більше вартості трьох найбільших готельних мереж США: Marriott International ($43 млрд), Hilton Worldwide ($39 млрд) і Hyatt Hotels ($8 млрд), зазначив Forbes.
Дещо про Airbnb
Airbnb подала заявку на IPO в листопаді 2020 року, розкривши фінансові показники. Виручка сервісу за перші дев'ять місяців 2020 року дорівнювала $2,5 млрд – на 32% менше, ніж роком раніше. У третьому кварталі вона впала на 18% – до $1,34 млрд.
Чистий збиток становив $696,9 млн за дев'ять місяців. За третій квартал компанія отримала прибуток завдяки скороченню витрат на маркетинг – близько $219 млн. Airbnb не отримувала річного прибутку з моменту запуску в 2008 році – ця тенденція збережеться і в 2020 році, заявила компанія.
Читайте також: Airbnb розраховує залучити близько $3 мільярдів під час ІРО
Що відомо про IPO DoorDash
В цілому компанії доставки їжі DoorDash вдалося залучити $3,37 млрд, розмістивши 33 млн акцій за ціною $102, тобто вище заявленого діапазону ($90-95). На відкритті торгів на Нью-Йоркській фондовій біржі у середу, 9 грудня, акції торгувалися по $182. До кінця дня вони подорожчали до $189,51.
“DoorDash ще ніколи не була прибутковою за підсумками року, але сплеск попиту на доставку їжі під час пандемії Covid-19 поліпшив її показники”, — зазначає Wall Street Journal. І додає, що влітку та восени виторг компанії збільшився у більш ніж 3 рази порівняно з минулим роком, оскільки споживачі втомилися готувати їжу вдома та почали робити більше замовлень.
«Стати лідером на американському ринку доставки їжі з часткою у розмірі майже 50% компанії допомогло те, що вона присутня не тільки у великих містах, а й у передмістях», — йдеться у повідомленні.
Дещо про DoorDash
Американська DoorDash з інвестиціями DST Global конфіденційно подала заявку на IPO ще наприкінці лютого 2020 року. Станом на листопад 2019 року, під час останнього раунду, компанія оцінювалася у $13 млрд.
У II кварталі 2020 року DoorDash отримала прибуток у розмірі $23 млн за виторгу у $675 млн, але у III кварталі знову стала збитковою, хоча показник підскочив до $879 млн.
Сервіс доставки їжі DoorDash був заснований у 2013 році. Він представлений у понад 4 тис. містах у США, Канаді та Австралії.
Читайте також: Airbnb і DoorDash підвищили оцінки для своїх IPO
Раніше про IPO цих компаній
Оператор ринку оренди житла Airbnb і сервіс доставки їжі та продовольчих товарів DoorDash напередодні роуд-шоу для інвесторів підвищили оцінки для своїх IPO: Airbnb — до $33 млрд, а DoorDash — до $28 млрд.
Для обох компаній роуд-шоу пройшло не в режимі туру по США, а в онлайн-форматі, на зустрічах у Zoom з потенційними інвесторами.
Airbnb розпочала своє роуд-шоу у вівторок, 1 грудня, і розраховувала виручити від $30 млрд до $33 млрд. «Це більше за первинну оцінку у $30 млрд», — зазначили експерти.
DoorDash розпочала роуд-шоу на день раніше, 30 листопада, але компанія також підвищила діапазон з $25 до $28 млрд. «Як правило, компанії та їх андерайтери прагнуть встановити відносно консервативні початкові діапазони з можливістю потенційної ціни акцій на високому рівні або вище нього до початку торгів», — йдеться у повідомленні.