Забуті банками

Інфраструктура, яка повинна сприяти проникненню фінпослуг серед населення, постійно скорочується. Як зазначив Дмитро Поліщук, за останній час кількість банківських відділень зменшилася приблизно на 40%. Банки виходять з населених пунктів, де проживає менше 20 тис. осіб. Таких в Україні близько 27 тис.

Щоб дістатися до найближчого банківського відділення, людям потрібно проїхати від 5 до 20 км.

«У той час, як банки і фінансові компанії впроваджують нові, більш просунуті та якісні рішення, понад 15 млн населення просто забуті. У найближчі роки ця цифра буде тільки збільшуватися», — акцентує увагу Дмитро Поліщук.

Він запевняє, що інфраструктура, яка є в розпорядженні Укрпошти, дозволяє працювати з усіма населеними пунктами і надавати досить якісні фінансові послуги.

Застаріла платіжна система і послуги через «зошит»

Щоб збільшити конкурентоспроможність і зробити Укрпошту повноцінним гравцем на ринку, компанії потрібно вирішити низку наболілих питань.

Перше — це застаріла платіжна система, яка є закритою і не дає можливості інтегруватися з іншими учасниками ринку. Відповідно взаємодія і реалізація спільних проєктів, грошових переказів та платежів просто неможливі.

Друге — автоматизація відділень. В Укрпошти залишаються ще 6 тис. неавтоматизованих відділень, всі фінпослуги надаються тут вручну, через «зошит».

«Ми вже переписуємо інфраструктуру та ядро ​​надання фінпослуг, фактично відбувається централізація. Плануємо закінчити її до кінця кварталу та до середини наступного року вибудувати нормальні процеси, які відповідатимуть сьогоднішнім реаліям», — поділився планами Дмитро Поліщук.

Він також повідомив, що в рамках цього проекту буде реєструватися міжнародна платіжна система. Вона буде відкритою і дозволить реалізовувати спільні проєкти в рамках е-комерції і т. ін.

Читайте також: Укрпошта планує в жовтні залучити 100 мільйонів євро кредиту

Що хоче робити Укрпошта

За словами Поліщука, у багатьох населених пунктах Укрпошта —
єдина установа, яка може прийняти оплату за комунальні послуги, видати пенсію, соціальну допомогу, виконати міжнародний переказ і т. ін.

З ухваленням законопроєкту 2788, Укрпошта стала «поштовим банком», а також може відкривати поточні карткові рахунки і оформляти клієнтам депозити.

«Ми не претендуємо на ринок кредитування, на складні банківські послуги. Наше завдання — донести до населення, яке проживає в невеликих населених пунктах, базові речі», — говорить спікер конференції.

Як він стверджує, це, по-перше, допоможе знизити вартість послуг для населення. По-друге, дасть можливість надати банкам і фінансовим установам інфраструктуру для доступу до клієнтів. Таким чином, вони зможуть надавати фінансові послуги, які не покриває Укрпошта, наприклад, кредитування.

Виграють усі

Держава. Близько 40% усіх пенсіонерів отримують виплати через Укрпошту. Це коштує державі близько 2,2 млрд грн на рік. Якщо Укрпошта зможе відкривати поточні рахунки, це дозволить мінімізувати витрати на доставку пенсій і соцвиплат.

Клієнти. Доступ до якісних фінансових послуг.

Споживачі зможуть:

  • економити на оплаті комуналки за рахунок нижчих тарифів Укрпошти;
  • економити на товарах, які продає Укрпошта;
  • заробляти на депозитах;
  • надійно зберігати гроші на депозитних рахунках;
  • економити час: оплати і розрахунки в поштовому банку за лічені хвилини;
  • відкривати і погашати кредити;
  • купувати і продавати товари онлайн;
  • зберегти відділення Укрпошти у своєму населеному пункті.

Банки і фінустанови. Доступ до 15 млн нових клієнтів.

Накопичуйте на пенсію з НПФ «Династія»:
22,9% річних у гривні +50 грн від «Мінфіна»