Забуті банками
Інфраструктура, яка повинна сприяти проникненню фінпослуг серед населення, постійно скорочується. Як зазначив Дмитро Поліщук, за останній час кількість банківських відділень зменшилася приблизно на 40%. Банки виходять з населених пунктів, де проживає менше 20 тис. осіб. Таких в Україні близько 27 тис.
Щоб дістатися до найближчого банківського відділення, людям потрібно проїхати від 5 до 20 км.
«У той час, як банки і фінансові компанії впроваджують нові, більш просунуті та якісні рішення, понад 15 млн населення просто забуті. У найближчі роки ця цифра буде тільки збільшуватися», — акцентує увагу Дмитро Поліщук.
Він запевняє, що інфраструктура, яка є в розпорядженні Укрпошти, дозволяє працювати з усіма населеними пунктами і надавати досить якісні фінансові послуги.
Застаріла платіжна система і послуги через «зошит»
Щоб збільшити конкурентоспроможність і зробити Укрпошту повноцінним гравцем на ринку, компанії потрібно вирішити низку наболілих питань.
Перше — це застаріла платіжна система, яка є закритою і не дає можливості інтегруватися з іншими учасниками ринку. Відповідно взаємодія і реалізація спільних проєктів, грошових переказів та платежів просто неможливі.
Друге — автоматизація відділень. В Укрпошти залишаються ще 6 тис. неавтоматизованих відділень, всі фінпослуги надаються тут вручну, через «зошит».
«Ми вже переписуємо інфраструктуру та ядро надання фінпослуг, фактично відбувається централізація. Плануємо закінчити її до кінця кварталу та до середини наступного року вибудувати нормальні процеси, які відповідатимуть сьогоднішнім реаліям», — поділився планами Дмитро Поліщук.
Він також повідомив, що в рамках цього проекту буде реєструватися міжнародна платіжна система. Вона буде відкритою і дозволить реалізовувати спільні проєкти в рамках е-комерції і т. ін.
Читайте також: Укрпошта планує в жовтні залучити 100 мільйонів євро кредиту
Що хоче робити Укрпошта
За словами Поліщука, у багатьох населених пунктах Укрпошта —
єдина установа, яка може прийняти оплату за комунальні послуги, видати пенсію, соціальну допомогу, виконати міжнародний переказ і т. ін.
З ухваленням законопроєкту 2788, Укрпошта стала «поштовим банком», а також може відкривати поточні карткові рахунки і оформляти клієнтам депозити.
«Ми не претендуємо на ринок кредитування, на складні банківські послуги. Наше завдання — донести до населення, яке проживає в невеликих населених пунктах, базові речі», — говорить спікер конференції.
Як він стверджує, це, по-перше, допоможе знизити вартість послуг для населення. По-друге, дасть можливість надати банкам і фінансовим установам інфраструктуру для доступу до клієнтів. Таким чином, вони зможуть надавати фінансові послуги, які не покриває Укрпошта, наприклад, кредитування.
Виграють усі
Держава. Близько 40% усіх пенсіонерів отримують виплати через Укрпошту. Це коштує державі близько 2,2 млрд грн на рік. Якщо Укрпошта зможе відкривати поточні рахунки, це дозволить мінімізувати витрати на доставку пенсій і соцвиплат.
Клієнти. Доступ до якісних фінансових послуг.
Споживачі зможуть:
- економити на оплаті комуналки за рахунок нижчих тарифів Укрпошти;
- економити на товарах, які продає Укрпошта;
- заробляти на депозитах;
- надійно зберігати гроші на депозитних рахунках;
- економити час: оплати і розрахунки в поштовому банку за лічені хвилини;
- відкривати і погашати кредити;
- купувати і продавати товари онлайн;
- зберегти відділення Укрпошти у своєму населеному пункті.
Банки і фінустанови. Доступ до 15 млн нових клієнтів.