Розвиток систем віддаленої ідентифікації наразі набув значного поширення: українці хочуть отримувати послуги й сервіси швидко, не виходячи із дому. Для того щоб отримати послугу з BankID, людині потрібен комп’ютер або смартфон і рахунок у банку, який вже підключений до системи.
Таким чином громадяни можуть отримувати онлайн державні, адміністративні, фінансові, інші комерційні послуги.
Основні проблеми
«Ми маємо цілий трафік із питаннями, які надходять від компаній, що підключаються до BankID у ролі комерційних надавачів послуг. І є такі помилки, які виникають на етапі подання заяви і які компанії не дуже активно відпрацьовують. Щоб виправити цю ситуацію, наразі ми робимо таку пам’ятку на сайті НБУ, де буде точно описано всі кроки та типові помилки, з якими зіштовхуються ці компанії», – розповіла представниця НБУ.
Зокрема, серед найпоширеніших проблем – неправильно заповнена заявка. Дуже часто компанії неуважно читають документи та роблять помилки у полях — замість «надавача послуг» вони вказують «ідентифікатора».
У системі підключені вже 23 банки-ідентифікатори: клієнти, що мають рахунки у цих банках, можуть отримувати послуги усіх надавачів послуг, підключених до BankID.
«Зараз маємо 93% покриття системи банків, якщо рахувати за кількістю випущених ними платіжних карток. Адже картка є інструментом доступу до рахунку. І більшість банків, які використовують систему авторизації BankID, надають цей доступ за номером картки», – зазначила Василева.
Цікаві цифри:
- наразі до системи приєднано приблизно 30 надавачів послуг. З них 17 – комерційні абоненти, інші — державні чи адміністративні сервіси.
- 93% трафіку, що проходить через BankID – це ідентифікації, що здійснюються щодо державних послуг, зокрема у додатку «Дія» чи при доступі до держреєстрів.
- менш ніж 10% у системі, що належать комерційним послугам, згенерували понад 3 млн грн прибутків для банків, які надають сервіси віддаленої ідентифікації своїм користувачам.