З чого починали
Ще на початку діяльності інноваційного міністерства його експерти з’ясували, що в Україні немає екосистеми для підприємців.
“Тож, ми зробили важливу й корисну річ — виписали життєвий цикл підприємця. У цьому циклі 25 етапів — починаючи з бажання й ідеї створення бізнесу до перших контактів із державою, перших втрат і виходу «у нуль». Кожен етап ми розписали таким чином, щоб розуміти ризики й проблеми, з якими зіштовхуються підприємці, і знайшли рішення, які б допомогли їм розв’язувати ці проблеми. Тож, для того, щоб бути корисними бізнесу протягом усього циклу, ми створили проєкт «Дія.Бізнес», – розповіла Іонан.
Що таке екосистема для бізнесу
«Життєвий цикл» підприємця охоплює такі питання:
- питання регуляторної політики та оподаткування;
- доступ до мікрогрантів, грантів, кредитування та інвестицій;
- навчання зі шкільної парти;
- доступне системне навчання з підприємництва та подальший розвиток;
- доступний консалтинг для мікро- та малого бізнесу;
- поява та розвиток сервісів, що пов’язане із масштабуванням бізнесу;
- державно-приватний діалог та партнерство.
Читайте також: Мінцифри запустило інформаційний портал про державні послуги
Як працює проєкт
За словами заступниці міністра, вже сьогодні можна зайти на портал, обрати тему для консультацій та отримати вичерпну відповідь і поради, як вирішити ті чи інші проблеми свого бізнесу.
«Насправді у нас вже є близько 12 напрямів консультацій, які є безкоштовними для бізнесу. Тобто можна зайти на портал, обрати тему для консультації та поспілкуватися з експертом, щоб отримати зворотний зв’язок й відповіді на свої питання», – заявила Валерія Іонан.
Вона також зазначила, що переважно за допомогою до консультантів «Дії» звертаються представники малого та мікробізнесу.
До речі, на кожен з цих проєктів не передбачено коштів із держбюджету. Усе реалізується за кошти міжнародних донорів і партнерів.
Як відбувається консультація
Спершу проходить первинна консультація, де «хелпер» систематизує профайл бізнесу підприємця, з’ясовує, якою є його реальна потреба. Після цього протягом робочого дня «хелпер» відправляє підприємцю дорожню карту з рекомендаціями та переліком консультацій освітніх і грантових програм тощо.
Найпопулярніші теми для консультацій: податки, юридична допомога, продажі, фандрейзинг, маркетинг, систематизація бізнес-проєктів, фінанси, HR, психологічна підтримка.
Плани
За словами представниці Мінцифри, невдовзі відомство запустить експортний портал, що стане доступним вже у грудні. Крім того, передбачається маркетплейс фінансових продуктів для малого і середнього бізнесу зі зручними фільтрами, завдяки яким підприємець зможе обрати той чи інший фінансовий продукт, який йому необхідний саме зараз. Йдеться про гранти, кредити, мікрогранти та ін.
«Ми бачимо бажання батьків, аби їхні діти навчалися підприємництву й пізнавали ази бізнес-справи. Тому ми відкриваємо на базі університетів такі курси та запускаємо у лютому пілотний проєкт з навчання молоді підприємництву», – повідомила Іонан.