Календар IPO і прибутковість конкретних розміщень
Багато IPO акції приносять солідний прибуток вже в перший день торгів на біржі: IPO Bigcommerce + 180%, IPO Snowflake + 110%, IPO CureVac + 175%, IPO Berkeley + 132%. І це лише кілька прикладів. Всього в календарі IPO за 2020 у США вже понад 300 організацій.
Брати участь в цих IPO можна було, зокрема, через платформу, розроблену компанією United Traders. Там пояснили, що IPO можуть принести дійсно істотний прибуток за короткий термін, і їх зручно заносити в календар для відстеження. Справа в тому, що термін інвестицій в IPO зазвичай обмежений локап-періодом — часовим проміжком після виходу на біржу, протягом якого інвестори зобов'язані тримати акції, куплені на IPO, не продаючи.
Там також уточнили, що чистий прибуток (тобто з урахуванням комісій платформи) вище 100% за 3 місяці локап-періоду — не рідкість. З 27 завершених IPO, заявки для участі яких брали в United Traders, 12 принесли своїм інвесторам дохідність більше 100%, і тільки три поки були закриті з негативним результатом.
Чому акції на IPO в дефіциті, і при чому тут pre-IPO
Разом з тим, в United Traders вказали на проблему ринку IPO (стикаються з нею всі брокери). У цьому році помітно знизилася алокація — число акцій, які реально отримує інвестор, який розраховується як співвідношення обсягу заявок і розподіляємого на IPO числа акцій. Останні роки алокація знижується і, якщо в минулому році вона становила в середньому близько 25%, то в цьому році — менше 10%. Особливо актуальна ця проблема для найпопулярніших IPO.
Однак в United Traders знайшли вихід — там стали пропонувати вкластися в акції приватних компаній на стадії pre-IPO. В United Traders підкреслили, що мова йде тільки про найбільш перспективні технологічні компанії — «єдинороги» або близькі до них по капіталізації, які пройшли через кілька раундів фінансування. Як вважають в інвестиційній компанії, Pre-IPO — оптимальна альтернатива біржовим розміщенням: у такій компанії вже є стабільний бізнес, але її акції ще дешеві. Разом з тим, pre-IPO — ще рідкісний тип інвестицій, і пропонує його далеко не кожен брокер.
Очевидним «мінусом» pre-IPO є більш тривалий, порівняно з IPO, термін інвестиції. В середньому він становить від 1 до 3 років, але точно сказати ніхто не може. Закривається інвестиція в pre-IPO після того як компанія виходить на біржу через IPO або якимось іншим чином (наприклад, проводить пряме розміщення), або її поглинають. В останньому випадку акції такої компанії зазвичай викуповує компанія, що поглинає, з «преміумом» до ціни. Однак варто зазначити, що ціни акцій pre-IPO можуть рости і до розміщення.
Серед компаній, в які могли інвестувати клієнти United Traders на стадії pre-IPO, і які вже вийшли на біржу — Palantir, Airbnb планує IPO на кінець 2020. Ще в календар на 2021 — 2022 рр. United Traders записує Robinhood, Coursera і DigitalOcean.
В цілому, в United Traders очікують значних результатів календаря IPO за підсумками 2020 року і подальше зростання популярності pre-IPO серед своїх клієнтів.