Попри стрімкий ривок, такі тенденції не в новинку для банку. Давно переконавшись у тому, що майбутнє за цифровими сервісами, міжнародна банківська група з головним офісом у Німеччині розпочала програми поетапного переходу на цифрові технології задовго до пандемії, аби клієнти мали час і підтримку для адаптації та навчання. «Коронавірус просто змусив нас пришвидшити цей перехід, — говорить пан Пономаренко. — Ми вже багато чого змінили і плануємо змінити ще більше, аби стати більш ефективними та цифровими».
І цей швидкий перехід вже дає свої плоди. Попри те, що фізичні особи та підприємства в Україні сильно постраждали від Covid-19, цього року Прокредит Банк розширив свої портфелі як приватних, так і бізнес-клієнтів. «Незважаючи на дестабілізацію, пов’язану як з коронавірусом, так і з економічними проблемами, ми розвиваємося у всіх сферах переходу на цифрові формати. Відчуваємо, що чим більше ринок до цього призвичаїться, тим кращі результати ми отримаємо вже наступного року. Я налаштований дуже оптимістично», — запевняє пан Пономаренко.
Прокредит Банк дбає про те, щоб його клієнти почувалися впевнено та безпечно в умовах численних змін в економічному кліматі та самому банку. «Ситуація вплинула на наших ключових клієнтів, і невпевненість у майбутньому зросла, — пояснює пан Пономаренко. — Звісно, ми повинні підтримувати міцність та надійність банку, водночас задовольняючи вимоги наших клієнтів».
Зростання в умовах коронавірусу
Якості, яких шукають клієнти, у ці непрості часи збігаються з основними принципами банку — прозорістю та надійністю, а також стрімким збільшенням масштабів діджиталізації. «Нашою перевагою є прозорість, яку ми пропонуємо в нашому пакеті послуг, його вартості та самій бізнес-моделі, що дозволяє нам бути більш конкурентоспроможними на цьому ринку», — говорить пан Пономаренко.
Бренд Прокредит Банк асоціюється з безпекою, яку можна знайти у небагатьох українських банках. А тому численні рейтингові агентства вважають Прокредит Банк одним із найнадійніших на ринку.
Основний бізнес-напрямок Прокредит Банку — це надання позик бізнес клієнтам, і показники цього року свідчать, що загальний попит на інвестиції та розширення в Україні знизився. Втім, попри економічні труднощі та дистанційну роботу, в банку відбувається значне зростання не лише кількості бізнес клієнтів, а й обсягів виданих позик. «Зростання не таке стрімке, як торік, — зізнається пан Пономаренко, — але цього слід було очікувати. Головне, що ми досить добре витримуємо тиск. Банк має й інші проблеми. Але ми залишаємося оптимістичними, оскільки адаптуємось і вчимось, як вести бізнес у майбутньому».
Це стосується ще однієї сфери діяльності банку – обслуговування приватних осіб. Головною принадою для них є комфорт і вартість. «Попри те, що ми все більше і більше переходимо на цифрові засоби ведення бізнесу та зменшуємо нашу фізичну інфраструктуру, що є дуже потужним кроком з точки зору ефективності та інновацій, нам вдалося наростити обсяги депозитів та кількість клієнтів навіть більше, ніж торік», — говорить пан Пономаренко.
Переходити на цифрові технології важливо
У банку помітили, що перехід до онлайн-банкінгу стає все більш популярним, особливо з початком пандемії. І все ж, за винятком молоді, для людей це ще не усталена практика. «Проведення цифрових реформ у минулому було викликом, але ситуація з пандемією допомагає нам вже зараз стати більш інноваційними, ефективними та економічно раціональними. Сьогодні люди вже більш призвичаєні до цифрових технологій», —говорить пан Пономаренко.
Це не означає, що банк буде чекати, аби зміни прийшли до нього самі. Прокредит Банк заохочує своїх клієнтів у цьому напрямку, тому що перехід на цифрові технології має значні переваги порівняно з традиційним банкінгом. «Ключовою тут є функціональність, — пояснює пан Пономаренко. — Клієнти можуть легко та надійно виконувати більшість банківських операцій, користуючись електронними інструментами на кшталт е-банкінгу на веб-сайті чи через мобільні додатки. Сьогодні наш банк здатен здійснювати більшість транзакцій та запитів клієнтів онлайн».
У той час як Прокредит Банк швидко розширює свою цифрову присутність, його фізичний слід у банківському середовищі звужується. Все це на користь клієнтів, говорить пан Пономаренко, так як економія коштів від скорочення кількості традиційних офлайн-банків та персоналу означає нижчу комісію та кращий сервіс. «У нас ще є декілька фізичних відділень, де наших клієнтів можуть обслужити. Але ті відділення нам не потрібні. Ми можемо обслуговувати клієнтів онлайн, без необхідності приходити до банку, — говорить генеральний директор. — Ми віримо, що майбутнє — за безготівковими онлайн-операціями».
Будучи частиною меншого колективу, співробітники служби обслуговування споживачів зможуть проходити кращі та частіші тренінги, більш охоче обмінюватися досвідом та швидше реагувати на потреби клієнтів. «Я хотів би також зазначити, що пропонуючи такий формат банківських послуг, ми можемо забезпечити їх вищу якість. При наявності великої мережі фізичних відділень, наприклад, неабияк складно запропонувати висококваліфіковану допомогу в обслуговуванні клієнтів на однаково високому рівні скрізь. Завдяки централізованій, добре натренованій групі консультантів ми можемо пропонувати набагато кращу та стабільнішу якість обслуговування. І це полегшує як навчання, так і самонавчання. Їх результати значно кращі, ніж у розрізненій мережі з обмеженою кількістю спеціалістів у кожному відділенні».
За словами пана Пономаренка, Прокредит Банк хоче бути на передовій банківських сервісів, які б перешкоди не поставали. Однак перехід до цифрового банкінгу відбувається швидше, ніж цьому може дати раду банк і деякі клієнти. Ось чому надавати всебічну підтримку онлайн так важливо. «Це крок вперед. Звісно, ми адаптуємо свою підтримку залежно від відгуків клієнтів та їх побоювань щодо переходу на е-банкінг. Це добре — просто реалії ситуації. Це дозволяє нам краще задовольняти наших клієнтів, і ми раді цьому».
Для Прокредит Банку перехід на онлайн-банкінг означає не просто дублювання послуг, які надавалися в старих, традиційних відділеннях. Це радше застосування нового підходу, який гарантуватиме, що клієнти отримають максимум від запропонованих послуг у найбільш ефективний спосіб. Іншими словами, це означає спрощення. «Ми зробили сміливий крок, звівши можливості ведення банкінгу виключно до онлайн-формату, — пояснює пан Пономаренко. — У консультанті більше немає потреби. Вважаємо, що це набагато прозоріше та зручніше для наших клієнтів, оскільки тепер вони мають одну чітку, практичну опцію, і не заплутаються в тому, що обрати. Це зрозуміло, просто, прозоро та надійно».
І хоча банкінг став спрощеним, на шляху до повної діджиталізації нічого не втрачено. Насправді рівень доступу розширився. «Діджиталізація безперечно дозволяє нам пропонувати клієнтам більше як з точки зору різноманітності послуг, так і з точки зору їх якості, — пояснює пан Пономаренко. — Щодо можливостей, то наші клієнти мають доступ до приватного банкінгу на веб-сайті, а також встановлюють мобільні додатки на телефони, відтак отримуючи доступ майже до всіх доступних в Україні банківських послуг: перекази з картки на картку, комунальні платежі, відкриття депозитних рахунків, валютні операції, міжнародні платежі… всього».
І більше ніяких черг!
В умовах стрімкого поширення діджиталізації єдиною причиною для виходу з дому стало зняття готівки. І навіть тут Прокредит Банк суттєво примножив свої переваги, надаючи сьогодні безкоштовний доступ до всіх банкоматів України. «Це частина нашого плану з надання прозорих та зрозумілих пакетів. Ви сплачуєте плату за послуги і отримуєте все необхідне для задоволення ваших банківських потреб», — говорить пан Пономаренко.
Більша ефективність – менша оплата
У стрімкому просуванні до онлайн-банкінгу безперечною вигодою для клієнтів є структура плати за послуги. У ній закладені операційні витрати банку на підтримку мережі фізичних відділень, але чим більше цифровим стає банк, тим більше знижуються витрати, і ця економія передається споживачу. «У новому форматі ведення бізнесу ми можемо запропонувати нашим клієнтам дуже прозору та привабливу, з економічної точки зору, структуру плати за послуги, — говорить пан Пономаренко. — Можна без упину говорити про переваги, які приносять ці нові інструменти, але головним є саме зниження витрат. Наслідком цієї моделі є якісне обслуговування за низькою ціною».
На відміну від більшості банків на українському ринку, Прокредит Банк стягує фіксовану щомісячну комісію, що відкриває можливості для отримання повного спектру послуг банку для приватних клієнтів та підприємств. «Ми беремо помірну фіксовану плату, тому клієнти не спантеличені тим, скільки може коштувати та чи інша послуга —транзакція, оплата тощо. Це дуже важливо з точки зору прозорості, особливо на цьому ринку, так як дуже велика кількість людей все ще зіштовхується з прикрою перспективою прихованих комісій. Тут ми виділяємося з-поміж інших», — пояснює пан Пономаренко.
Багато українських споживачів зіштовхуються з проблемою, коли під час переказу коштів або сплати великої суми стягується комісія, навіть з кредитних коштів. Прокредит Банк пропонує безкоштовні перекази в межах України з картки на картку без комісії. «Ви навіть можете обміняти валюту онлайн без додаткових платежів. Усе це можна зробити в декілька кліків на мобільному додатку. Це швидко і безпечно», — розповідає пан Пономаренко.
Ефективність витрат — не єдина перевага використання цифрових технологій. Онлайн-послуги Прокредит Банку втілюють та покращують керівний принцип банку – прозорість. Зменшення паперового документообігу веде до спрощення процедур, і всі вони представлені на екрані в зручному для користувача інтерфейсі.
Для забезпечення найвищого рівня безпеки та дотримання нормативних вимог Прокредит Банк утримує власну ІТ-компанію, що надає послуги цій банківській групі по всьому світу. «Це дозволяє нам створювати інструменти та програмне забезпечення, які користуються попитом у клієнтів, водночас підтримуючи високі стандарти безпеки на міжнародному рівні», — говорить Голова Правління.