У той же час, як пише портал Investing, компанія все ще переоцінена. «Мінфін» публікує ключові обґрунтування цієї позиції.
Заробили більше, ніж очікували
Нові фінпоказники — великий успіх в умовах глобальної рецесії, що вдарила по багатьом виробникам автомобілів. Скоригований прибуток каліфорнійського гіганта склав $0,767 на акцію, що істотно перевищило оцінки аналітиків в $0,55.
Засновник і генеральний директор Ілон Маск назвав останні три місяці «найкращим кварталом в історії Tesla». Компанія досягла рекордних показників виробництва і поставок. Крім того, завдяки продажу акцій на $5 млрд, грошова подушка компанії досягла рекордних $14,5 млрд.
Щоб досягти своєї виробничої мети (в 500 тис. автомобілів), до кінця 2020 року Tesla необхідно відвантажити понад 181 тис. автомобілів. Це на 30% перевищує показник попереднього кварталу. Багато в чому успіх буде залежати від шанхайського заводу і нарощування виробництва Model Y.
Ніяких сюрпризів
Однак, незважаючи на настільки багатообіцяючі фінансові результати і прогнози на майбутнє, багато аналітиків не хочуть переглядати свої оцінки акцій Tesla.
«Ми не вважаємо, що результати кварталу сильно змінюють загальну картину вартості Tesla, якщо розглядати їх у відношенні до поточної ціни акцій», — говорить аналітик Citi Ітай Мікаелі.
Читайте також: Apple, Facebook, Alphabet. Як купити акції іноземних компаній
Зараз акції Tesla торгуються з коефіцієнтом понад 800, а ринкова капіталізація наближається до $400 млрд, що приблизно у п'ять разів перевищує сукупну вартість Ford та General Motors.
Згідно з аналізом Wall Street Journal, прибуток Tesla в значній мірі генерується за рахунок реалізації ZEV-кредитів, які допомагають автомобільним компаніям вкладатися у вимоги законодавства щодо викидів. За останні чотири квартали цей напрям приніс компанії $1,3 млрд, при цьому рентабельність становить 100%. Загальний чистий прибуток за цей період склав всього $556 млн.
«Це джерело прибутку найближчими роками може вичерпатися, оскільки традиційні автомобільні компанії нарощують активність на ринку електромобілів», — пише Чарлі Грант з WSJ.
Таким чином, останній звіт Tesla про прибутки і збитки не змінює нашої думки про те, що недавні успіхи компанії вже враховані у вартості акцій, а сама компанія сильно переоцінена, в порівнянні з фундаментальними факторами.
Читайте також: Чим ризикують Apple і Tesla, відкривши доступ до своїх акцій людям «з вулиці»
За відсутності нових драйверів інвесторам варто зафіксувати прибуток і почекати нової, більш вигідної точки входу. Після запаморочливого ралі цього року акції Tesla уразливі до тиску, особливо на тлі заяв ряду провідних аналітиків про те, що поточний рух себе вичерпав.