Що радять

Серед основних порад – спілкуватися з потенційним продавцем лише в особистому кабінеті, а не у месенджерах.

«Купуєш на торгівельному майданчику? Оговорюй деталі угоди тільки в особистому кабінеті. Ніяких месенджерів. Точно і беззаперечно», – зазначається у повідомленні.

Правоохоронці попереджають, що в разі спілкування у месенджерах шахраї можуть надсилати посилання на так звані фішингові сайти для здійснення оплати. Перехід за таким посиланням може призвести до втрати покупцем коштів на картковому рахунку.

Читайте також: У НБУ розповіли, скільки шахраї вкрали з платіжних карт українців

Крім того, покупець має бути уважним до сайтів, на яких купує товар та сплачує за нього.

Рекомендації щодо безпеки таких сайтів наступні:

- сайти, які приймають онлайн-платежі, мають бути захищеними. Для цього в назві адреси вони мають містити https:// та позначку «замочок»;

- на сайті мають бути позначки платіжних систем про захист онлайн-покупок (Verified by Visa та MasterCard SecureCode).

Також у кіберполіції радять перевіряти номер телефону продавця чи покупця на сайті https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/ у розділі «Stop fraud».

У разі виникнення сумнівів у тій чи іншій ситуації варто зателефонувати на гарячу лінію Національного банку за номером 0 800 505 240.

Читайте також: 13 шахрайських схем, які дозволили вкрасти в українців 362 мільйона

Якщо ж громадянин став жертвою шахрая, йому потрібно звернутися до кіберполіції за номером 0 800 505 170.

Боротьба НБУ

У липні нинішнього року НБУ запустив інформаційну кампанію #ШахрайГудбай, мета якої — допомогти українцям вивчити основні правила платіжної безпеки.

Спільно з асоціацією членів платіжних систем ЕМА і за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID Нацбанк розробив антишахрайська онлайн-гру «Здолавши шахрая». Ця гра покликана допомогти українцям розвинути і поліпшити власні навички кібербезпеки і захисту від більш ніж 80 видів платіжного і інтернет-шахрайства.

Читайте також: Подзвони мені, подзвони: які смс надсилають шахраї