За даними маркетплейсу Prom.ua, з березня по серпень 2020 року на торгову онлайн-платформу Prom.ua заходило на 20% більше користувачів порівняно з тим самим періодом минулого року. На 38% більше стало відвідувачів, які цілеспрямовано шукають на сайті товар, а не просто зайшли подивитися.
E-commerce надає чимало плюсів і мінусів обом сторонам. Для продавців збільшується потенційна аудиторія клієнтів, легше можна розширити асортимент. У разі розвитку тенденції можлива економія на торговельних приміщеннях, зовнішній рекламі, інших витратах. Але потрібно вносити кардинальні зміни в схеми продажів, роботу з покупцями, ширше просувати майданчик в інтернеті, налагоджувати специфічні технології прийому замовлень, оплати та ін. Крім того, збільшення інтернет-продажів посилює конкуренцію за рахунок масштабності доступу споживачів.
Для покупців збільшується асортимент і пропозиція товарів, економиться час, покупки стають зручнішими. Розширення пропозиції і можливостей покупок виступає також чинником обмеження зростання цін. Виявляються переваги в конкретних товарних групах. Найбільше підвищилися онлайн-продажі продуктів харчування. Це легко пояснити обмеженнями в пересуванні людей в період карантину і природним позиціонуванням даних товарів як необхідних для повсякденного попиту. Однак і після виходу з карантину даний сегмент зберігає високу популярність, ніж до пандемії. Частіше стали купувати в інтернеті і багато непродовольчих товарів.
В цілому пандемія за принципом «немає лиха без добра» дала імпульс на майбутнє для розвитку даного сектора. Онлайн-сегмент буде зростатиме за рахунок і покупців, і продавців. В цьому проявляється їхня явна синергія через збіг інтересів. Зараз український ринок електронної торгівлі займає 7% обсягу роздрібних продажів. Це в той час, як цей показник в Європі становить 15%, а в Китаї — 30%. Таким чином, тут є чималий потенціал для подальшого зростання, вважає аналітик компанії TeleTrade Сергій Родлер.
В цілому такий стан є позитивним для економіки. Він прискорює обіг товарів, збільшує й обіги грошей. Знижуються накладні витрати у продавців і витрати часу у покупців. Це сприяє зростанню продуктивності в економіці, робить її динамічнішою.
Аналітик компанії TeleTrade Сергій Родлер