В офлайн-магазинах у разі розрахунку картою в 96 % випадків операція проходить успішно, а в інтернеті – тільки у 80 % випадків. Через це інтернет-торговці втрачають мільйони. Уявіть собі: покупець набрав кошик покупок, а платіж не пройшов з технічної причини, чи тому що не надійшов одноразовий пароль, чи банк відхилив операцію як підозрілу. Далеко не завжди в торговця буде друга спроба. Технологія 3ds 2.1 дозволить наблизити конверсію інтернет-магазинів до конверсії роздрібних мереж.
«Причиною низької конверсії в інтернет-магазинах часто є боротьба з шахрайством і багатоетапна система контролю доступу, – пояснює співзасновниця Concordbank Олена Сосєдка. – Технологія 3ds 2.1, пропонуючи більше полів заповнення для учасників транзакції, дозволяє серйозно ускладнити життя злодіям. Інтернет-магазини зможуть гнучко налаштувати систему залежно від результатів оцінювання ризиків і рідше запитувати одноразовий пароль».
Visa Secure сьогодні використовує останню специфікацію EMV 3-D Secure (3DS) – оновленого протоколу для обміну даними між торгово-сервісними підприємствами, емітентом карти і власником картки, який допомагає більш зручним способом проводити автентифікацію користувача картки. За допомогою цього протоколу власник картки може підтвердити свою особу перед банком-емітентом або іншою організацією, яка випустила карту, під час здійснення платежів в інтернет-магазині або в момент проведення транзакції без пред'явлення фізичної карти. Додатковий рівень безпеки дозволяє запобігти несанкціонованим транзакціям та захистити торгово-сервісні підприємства від шахрайства.
«Visa Secure забезпечує більш надійний захист від шахрайства, дозволяє зробити оплату більш зручною для власників карт і збільшити число завершених купівель, забезпечуючи таким чином переваги як власникам карт, так і торгово-сервісним підприємствам і банкам. Торгово-сервісним підприємствам і банкам Visa Secure допомагає краще виявляти та запобігати спробам шахрайства за рахунок понад 10-кратного збільшення обсягу даних, які стають доступні емітентам для ефективного аналізу ризиків та ухвалення рішень. Покупці ж отримують можливість більш зручним і безпечним способом проводити оплату з використанням різних каналів, у тому числі за допомогою браузера на смартфоні, мобільного додатку й електронного гаманця. Важливо, що технологія адаптована під різні пристрої, що носяться, тому власники карток зможуть інтуїтивно працювати з автентифікацією. Також передбачено обмін інформацією, який допоможе емітенту визначити скоринг транзакції та не залучати власника картки до процесу автентифікації», – повідомила старший віцепрезидент і генеральний менеджер Visa в Україні, Грузії, країнах СНД і Південно-Східної Європи Віра Платонова.
Українські банки вже активно впроваджують Mastercard Identity Check Program, яка базується на новому протоколі EMV 3DS.
«Ми плануємо, що активна фаза міграції закінчиться до кінця цього року. У Європі цей процес, до речі, йде також дуже активно, що продиктовано жорсткими термінами впровадження – до 31 грудня 2020 року, – говорить віцепрезидент з розвитку бізнесу Mastercard в Україні та Молдові Юрій Батхін. – Ми впевнені, що наш ринок електронної комерції буде активно використовувати всі ті нововведення, які закладено в нових підходах до автентифікації платежів в електронній комерції. Перш за все, це забезпечить зручність ідентифікації клієнта під час оплати через мобільні додатки, мобільні версії браузерів або чат-боти популярних месенджерів. Процес автентифікації фактично «адаптується» під клієнта, дозволяючи проводити оцінку ризиковості операції максимально «безшовно» для клієнта, у тому числі з використанням біометричних технологій. Дані клієнта при цьому надійно захищено».
Що також важливо, автентифікація клієнта відбувається не тільки в момент здійснення оплати, але й під час додавання користувачами їхніх карток у цифрові гаманці або особисті акаунти в онлайн-магазинах, що створює додаткову зручність як для користувача, так і для онлайн-торговця в разі здійснення надалі онлайн-оплат.
Нова технологія, безумовно, несе в собі багато переваг для всіх учасників ринку електронної комерції, – запевняє Юрій Бахтін. – Торгові точки та їхні банки-еквайєри побачать вигоду в збільшенні конверсії оплат через поліпшення підходів до автентифікації клієнтів. Важливим фактором для індустрії має стати й зниження рівня шахрайства за операціями в електронній комерції. Користувачі, безумовно, оцінять переваги біометричної автентифікації через додатки своїх банків або мобільні гаманці, а емітенти й торговці – зростання кількості схвалених і завершених операцій. Результати дослідження Mastercard Digitalization Trust Survey показують, що 60 % банківських клієнтів в Україні вже хотіли б використовувати біометричну автентифікацію для підтвердження оплат – відбиток пальця, face ID, ідентифікацію через голос або сітківку ока. Упевнений, впровадження технології Mastercard Identity Check прискорить розвиток цифрової комерції, дасть незаперечні переваги для користувача з точки зору зручності проведення оплат, а також буде сприяти підвищенню загального рівня довіри до цифрових платежів з боку всіх учасників, результатом чого стане позитивний тренд зростання кількості схвалених операцій із застосуванням EMV 3DS автентифікації».