Зараз на американському ринку є акції компаній, які поки що не заробили ані цента. Але інвесторам варто придивитися, як мінімум, до шести з них. Про це пише РБК з посиланням на видання U.S.News. «Мінфін» обрав головне.

Uber Technologies

Uber Technologies — найбільше ім'я у сфері райдшерінга (сервіс спільних поїздок). Компанія з'явилася у 2009 році і десятьма роками пізніше вийшла на IPO. Розміщення Uber стало одним з найбільших в історії — компанію оцінили в $75 млрд.

Інвесторам сподобався довгостроковий потенціал революційної моделі Uber Technologies. Але ця модель не приносила прибутку. У лютому 2020 року компанія оголосила про намір скоротити витрати. Керівництво Uber розраховувало, що цей план підвищить рентабельність компанії і до кінця року принесе прибуток.

Однак пандемія порушила всі плани. У другому кварталі скорочення числа подорожуючих призвело до падіння виручки в цьому сегменті на 67% в річному вираженні. І хоча сегмент доставки Uber Eats за цей же час показав приріст на 103%, він не зміг компенсувати пов'язані з ним надзвичайно високі витрати.

Читайте також: У пошуку нового Amazon: як заробити на IPO

Lyft

Агрегатор таксі Lyft у жовтні 2019 року пообіцяв інвесторам стати прибутковим до кінця 2021 року. З того часу умови кардинально змінилися. Але компанія тримає своє слово, незважаючи на обвал виручки більш ніж на 60% у другому кварталі через пандемію.

Бізнес-модель Lyft більш оптимізована, в порівнянні з Uber, який несе великі витрати на службу доставки, безпілотні автомобілі і багато іншого. І хоча ідею керівництва Lyft повністю зосередитися на райдшерінгу під час пандемії навряд чи можна назвати хорошою, вона може привести Lyft до прибутку швидше, ніж конкурента. Щоправда, звинувачення в непокорі законам штату Каліфорнія може зірвати всі плани компанії.

Читайте також: 8 головних IPO осені, на які варто звернути увагу

Pinterest

Ажіотажу навколо акцій соціальних мереж зазвичай буває достатньо, щоб інвестори почали скуповувати їх на одних лише очікуваннях майбутніх результатів. Pinterest не став винятком, коли вийшов на IPO у квітні 2019 року — у компанії не було прибутку.

На той момент у Pinterest було близько 250 млн активних користувачів на місяць — непоганий початок для компанії, яка заробляє гроші на інтернет-рекламі. У другому кварталі 2020 року кількість користувачів зросло на 39%, до 416 млн. В результаті виручка збільшилася на 4%. На сторінках Pinterest люди, які застрягли вдома під час пандемії, шукали ідеї для різних занять — хобі або облаштування будинку.

Snap

Власник месенджера Snapchat, американська компанія Snap стала публічною в березні 2017 року. За 14 кварталів, що минули з того часу, вона отримала прибуток тільки один раз — в четвертому кварталі 2019 року. У другому кварталі 2020 року Snap відзвітував про скоригований збиток за EBITDA у $96 млн.

Проблема Snap не в популярності мессенджера: за квартал число щоденних активних користувачів показало вражаючий приріст в 17%. Проблема у великих витратах. У той час як виручка Snap минулого кварталу зросла на 17%, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, витрати збільшилися ще більше — на 19%. А середня виручка з користувача залишилася незмінною.

Якщо Snap коли-небудь впорається з витратами і навчиться більше заробляти на користувачах, зростання компанії на біржі не можна буде зупинити.

Читайте також: Скільки заробляють великі корпорації в Україні та де зберігають зароблене

Zillow Group

Акціонери Zillow скептично ставилися до того, що веб-сайт з нерухомості коли-небудь досягне прибутковості. Ідея засновників полягала в тому, що на платформі Zillow користувачі не тільки зможуть подивитися вартість оренди і зв'язатися з агентами з нерухомості, а й купити будинки.

Бізнес Zillow досить ризикований і витратний, але компанії досі вдавалося майстерно справлятися — в останньому кварталі компанія наростила виручку в сегменті пропозицій на 82%. Це допомогло їй впритул наблизитися до прибутковості, скоротивши збитки до $84 млн. Після цього інвестори зменшили скептицизм, а акції компанії злетіли вгору на 100%.

Читайте також: Що дасть Tesla другий шанс стати частиною S&P 500

Slack Technologies

Компанія Slack Technologies розробляє програмне забезпечення, і це допомогло їй отримати вигоду від віддаленої роботи під час карантину. У другому фінансовому кварталі компанія отримала чистий збиток у $73 млн. Однак це набагато краще, ніж $360 млн збитку, який вона отримала в тому ж кварталі роком раніше.

У компанії дві проблеми. Перша — темпи зростання виручки припинили зростати в останні кілька кварталів. Друга проблема Slack — високі операційні витрати. Компанія вже почала брати їх під контроль і у минулому кварталі скоротила на 49%. Компанії доведеться і далі скорочувати витрати, щоб досягти прибутковості.