Оформлення іпотеки
Якщо клієнт банку бере кредит на житло, необхідно застрахувати квартиру або будинок, які є предметом іпотеки, страховка в таких випадках обов'язкова.
«Водночас обов'язок банку — дати клієнту можливість вибрати страховика з переліку компаній, з якими співпрацює фінансова організація. Якщо банк стверджує, що є можливість оформити страховку тільки в одній конкретній компанії, — це порушення (ст. 20 Закону України „Про споживче кредитування“)», — йдеться в повідомленні.
Читайте також: Валютна іпотека: Рада продовжила мораторій на стягнення боргів. Закон буде діяти 18 місяців
Оформлення автокредиту
У разі оформлення автокредиту є кілька нюансів.
По-перше, кожен водій зобов'язаний мати поліс страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів («автоцивілка»).
Оформити поліс «автоцивілки» онлайн і отримати бонус від «Мінфіну»
Законодавство не вимагає від банку оформляти такий поліс під час видачі кредиту, але банки зазвичай включають його оформлення в пакет послуг. У будь-якому разі фінустанова повинна дати клієнту можливість вибрати страховика з переліку акредитованих компаній.
По-друге, банк може запропонувати клієнту застрахувати предмет застави — тобто автомобіль. Така страховка називається КАСКО. Вона не є обов'язковою, але може бути корисною як для клієнта, так і для банку. Оскільки зменшить ризики в разі пошкодження авто, яке знаходиться в заставі, відзначили в НБУ.
Читайте також: Захист споживачів: Рада обмежила розмір штрафів за мікрокредитів
Коли страховка необов'язкова
Страхування не є обов'язковим, якщо клієнт банку бере споживчий кредит (не автокредит або іпотеку), відкриває рахунок, переказує кошти або обмінює валюту.
У таких випадках клієнти мають право відмовитися від страховки. Адже банку заборонено вимагати від клієнта придбання товарів або послуг як обов'язкову умову надання банківських послуг.
Це норма статті 55 Закону України «Про банки і банківську діяльність».
Читайте також: Чесна реклама і калькулятори на сайтах. З 1 вересня запрацювали нові вимоги до банків
Якщо працівники банку порушують ваші права, потрібно скаржитися. Спочатку до самого банку, а потім в Національний банк, йдеться в роз'ясненні.