Страх і переживання – абсолютно нормальний стан пацієнта, який зіткнувся з хворобою. Чим більше ви будете знати про проблему, тим меншою вона буде здаватися. Крім того, ви повинні знати всі варіанти розвитку подій.
Є кілька питань, які обов'язково потрібно поставити лікарю, якщо він не випередив вас і не відповів на них раніше під час спілкування:
- Розкажіть про моє захворювання. Чи заразне воно? Які можуть бути ускладнення?
- Які методи лікування є у цієї хвороби? Який метод лікування є найефективнішим?
- Чи є у обраного лікування побічна дія? Як мінімізувати виникнення супутніх проблем?
- Який спосіб життя потрібно вести на час хвороби?
- Який період одужання?
- Як зрозуміти, що лікування допомагає? Що робити, якщо через певний період поліпшення стану здоров'я не настає?
- Які можуть бути наслідки, якщо не почати лікування негайно?
- Які обстеження треба буде пройти після лікування і в які терміни?
- Що можна зробити, щоб не зіткнутися з цим захворюванням повторно?
- Чи буде письмовий висновок за результатами консультації?
На перший погляд, питання прості, а відповіді на них можуть бути очевидними, якщо мова, наприклад, про застуду. Але і її можна лікувати по-різному. По-перше, величезна кількість лікарських препаратів – одні більш ефективні, інші – менш ефективні, але мають не такі сильні побічні дії. По-друге, хтось звик лікуватися умовно теплим чаєм з медом і знає, що через деякий час він знову буде почуватися добре. Але тут важливо розуміти, скільки часу пройде до повного одужання і чи можуть виникнути ускладнення.
В умовах пандемії COVID-19 жителі України все частіше віддають перевагу дистанційному спілкуванню з лікарями. Телемедичні консультації сервісу Likar Online проводяться кваліфікованими фахівцями однієї з провідних клінік Києва, які готові відповідати на питання щодо вашого стану здоров'я і здоров'я ваших близьких в режимі 24/7.