Пандемія наступає
В результаті пандемії автовиробники по всьому світу зіткнулися з однією з найсерйозніших криз за останній час. Хоча деякі очікують поліпшення ситуації у другому півріччі, пандемія доповнила проблеми, з якими вже зіткнулася галузь, включаючи млявий попит і зростання витрат на нові технології.
Toyota Motor Corp. і Volkswagen AG — два найбільших світових автовиробника за обсягом продажів — зазнали найбільших суттєвих втрат з точки зору виручки за перше півріччя. Сукупно вони втратили $69,61 млрд в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, коли загальний обсяг втрат 19 світових автовиробників, показники яких проаналізував Dow Jones, склав $ 246,20 млрд.
Виручка Volkswagen, який виробляє автомобілі під однойменною маркою і такими брендами, як Audi і Porsche, за шість місяців була на $ 34,17 млрд нижче, ніж за аналогічний період минулого року.
«Перша половина 2020 року було однією з найскладніших в історії нашої компанії через пандемію covid-19», — сказав фінансовий директор Volkswagen Франк Віттер, коли компанія опублікувала результати за другий квартал в кінці липня.
Французька Renault SA втратила $ 11,35 млрд виторгу і відзвітувала про рекордний чистий збиток у розмірі $ 8,63 млрд за перше півріччя.
«Ми у важкій, непростій ситуації. Ми всі в ній опинилися. Однак Renault прийняв на себе удар від covid, вже перебуваючи в нестійкій ситуації, тому, зрозуміло, для нас це ще важче», — сказав головний виконавчий директор компанії Люка де Мео.
Американські автовиробники також постраждали в зв'язку з пандемією. Компанії Ford Motor, General Motors і Fiat Chrysler Automobiles NV сукупно втратили $69,29 млрд виторгу за перше півріччя, при цьому найбільші втрати припали на частку Ford.
Страхування від COVID-19. Виплата до 50 тисяч гривень
Тим часом не всі компанії опинилися в такому скрутному становищі. Так, продажі Tesla впали у другому кварталі, однак зростання виручки за перші три місяці року допомогло компенсувати зниження. Таким чином, виробник електрокарів збільшив виручку за перше півріччя більш ніж на $ 1 млрд.
Дехто не сумує
Деякі автовиробники налаштовані більш оптимістично, будуючи прогнози на другу половину року.
Головний виконавчий директор BMW AG Олівер Ципсе і фіндиректор Volkswagen сказали в кінці липня, що компанії висловлюють «обережний оптимізм» щодо другого півріччя.
Японська Toyota, яка втратила $ 35,45 млрд у першій половині року, очікує, що глобальний ринок автомобілів досягне показників 2019 року до кінця 2020 року або першій половині наступного року.
Що кажуть аналітики
Аналітики поділяють цей прогноз. Так, експерт американського банку Citi Ангус Твіді розраховує побачити позитивну тенденцію з точки зору обсягів у другій половині року в Європі, оскільки «майже повне закриття європейських ринків в квітні і травні призвело до безпрецедентних рівнів відкладеного попиту».
Найкращі показники в третьому кварталі можуть бути зафіксовані на ринках Великобританії, Італії та Іспанії, оскільки різкий спад у другому кварталі призведе до ще більш активного накопичилася попиту, відзначає аналітик.
Позитивним сигналом для більшості автовиробників є динаміка китайського ринку.
Слідкуйте за цікавими і ексклюзивними матеріалами про вплив пандемії на економіку в телеграм-каналі «Економіка і коронавірус».