Тім Кук перетворив компанію в одну з найбільших в світі корпорацій, пише The Page. В Apple з'явилися розробки для створення «розумного будинку», телебачення та автомобільної індустрії. «Мінфін» ділиться найцікавішим з публікації.
Apple змінилася
Тім Кук щодня переглядає дані про світові продажі Apple, а щоп'ятниці він радиться з операційним і фінансовим керівництвом компанії. Однак Кук набагато рідше, ніж Джобс, відвідує дизайн-студію Apple.
На відміну від засновника Apple, Тім Кук змістив пріоритети: його більше хвилюють фінанси, аніж технічні розробки. Фондовики з Уолл-стріт давно мріяли, щоб Apple нарешті почала приносити дохід, але Джобс вважав за краще реінвестувати весь прибуток в нові продукти.
Кук, навпаки, дозволив заробляти за рахунок зворотного викупу компанією своїх акцій. За такою схемою Apple за 8 років віддала інвесторам $360,7 млрд. У результаті в компанію повірив навіть Уоррен Баффетт, який презирливо ставився до технологічних компаній.
Читайте також: Apple обігнала Saudi Aramco і стала найдорожчою компанією в світі
Компанія схожа на лідера
Тім Кук перетворив Apple в соціально та політично активну компанію. Серед першочергових змін на посту новий CEO ввів корпоративні програми благодійних відрахувань. Наприклад, на адресу Антидифамаційної ліги, яка протистоїть антисемітизму.
У 2014 році Кук зустрівся з топ-менеджерами Apple, щоб заявити про свою гомосексуальність. Кук пішов на такий крок, незважаючи на високу ймовірність виникнення перешкод при виході компанії на деякі ринки. «Мені потрібно було щось зробити для них і показати, що ви можете бути геєм і при цьому продовжувати робити велику справу в житті», — пояснив він.
Читайте також: Apple представила новий iPhone SE. Презентація пройшла в інтернеті (відео)
Аксесуари замість нових технологій
Незважаючи на успіх, в компанії далеко не все так гладко, як видається ззовні. Колишній інженер Apple Джон Беркі незадоволений шляхом, яким рухається компанія. На його думку, компанія стагнує. «Запитайте себе, які з тих функцій iPhone, яких не було п'ять років тому, ви використовуєте зараз? Ви що і справді всі ці роки чекали Animoji?», — саркастично запитує він.
Критики в чомусь мають рацію. Замість випуску нових пристроїв, на які робив ставку Джобс, Кук зосередився на створенні продуктів для iPhone 3 — розумний годинник, навушники та інші різноманітні сервіси.
Читайте також: Мати Ілона Маска розповіла, як виховувати дітей
Правда і тут Apple в авангарді. Дані Counterpoint Research свідчать, що продаж Apple Watch в штуках тепер перевершує всю швейцарську годинникову індустрію. А продаж навушників AirPods в кінці 2019 року посiв майже половину обсягу всіх проданих в світі.
Продаж тільки одних AirPods приніс компанії $24,5 млрд в 2019 фінансовому році. Цей показник наближається до пікових показників продажів останнього продукту Стіва Джобса Apple iPad ($32 млрд).
Однак саме ця тенденція в розвитку компанії і є індикатором її стагнації. На думку Джона Беркі, сила бренду маскує слабкі місця в нових розробках, тому компанія ризикує пропустити справжній ривок в технологіях.