Кампанія має на меті навчити українців основних правил безпеки безготівкових та онлайн-платежів та підвищити рівень фінансової обізнаності.
«Сьогодні ми бачимо, що рівень шахрайства в країні не знижується. Одним із найпоширеніших способів фінансового шахрайства з банківськими картками досі залишається соціальна інженерія, коли люди самі переказують гроші аферистам або розкривають їм дані своїх карток. З одного боку, на жаль, не всі володіють достатнім рівнем фінансової обізнаності, а з іншого боку, навіть не замислюються над методами шахраїв, які постійно змінюються. Ми завжди розповідаємо клієнтам про правила конфіденційності, методи шахрайства, спонукаємо більш пильно слідкувати за тим, де та як переказувати кошти, купувати товари та замовляти послуги. Покращити фінансову обізнаність можна тільки спільними зусиллями, адже вона впливає на добробут наших громадян», – зазначила Ольга Коломієць, начальник управління розробки продуктів, розвитку дистанційних та альтернативних каналів банку «Південний».
У період карантину українці все частіше стали обирати безготівкові платежі, розрахунки та купівлю онлайн. З’явилися й нові сценарії у шахраїв, які під виглядом державних органів обіцяють грошову допомогу через карантин і в такий спосіб виманюють дані платіжних карток. Викликом для банків у період переходу в онлайн стало убезпечення людей від таких випадків шахрайства.
«Якщо раніше ми боролися з накладками на банкомати, за допомогою яких шахраї викрадали дані карток, то зараз ми боремося за обізнаність населення, адже в більшості випадків люди стають жертвами шахраїв через недотримання основних правил платіжної безпеки», – наголошує директор департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку Національного банку Олексій Шабан. За його словами, минулого року в Україні відбулося майже 72 тисячі випадків незаконних дій з платіжними картками. 58 % із них сталися в інтернеті. А от шахрайство з накладками на банкомати вже майже відійшло в минуле.
Кампанія #ШахрайГудбай стартувала 7 липня і проходитиме в липні-серпні, охопивши всі регіони України. У межах цієї кампанії передбачено інформування про правила платіжної безпеки та методи протидії шахраям на телебаченні та в радіоефірах, у газетах та на інформаційних порталах, у месенджерах та за допомогою SMS, у метро, на вокзалах і навіть у платіжках за електроенергію.