Нові вимоги не поширюються на більшість звичайних операцій з переказу коштів на оплату житлово-комунальних послуг, з метою погашення заборгованості за кредитом, зі здійснення податкових платежів і зборів, штрафних санкцій до бюджетів і Пенсійного фонду та жодним чином не вплинуть на можливість розрахунків картками в торгівельній мережі. Також вимоги фінансового моніторингу не поширюються на перекази готівкою в межах України, якщо сума переказу менше 5 тис. грн.
Щоб допомогти вам розібратися з нововведеннями, банк підготував відповіді на найбільш поширені питання.
Чи потрібно проходити додаткову ідентифікацію?
- Існуючим клієнтам банку спеціально проходити додаткову ідентифікацію чи подавати до банку додаткові документи не потрібно. При оформленні договору на обслуговування банк уже ідентифікував вас, як клієнта.
- Банк стежить за тим, щоб клієнти вчасно проходили процедуру актуалізації раніше наданих до банку даних. При необхідності актуалізації даних ви отримаєте відповідне повідомлення. Самостійно звертатися в банк потрібно у разі, якщо відбулися зміни ваших даних, раніше наданих до банку.
Чи потрібно надавати документи на підтвердження походження коштів?
- Банк зобов’язаний уточнювати джерело походження коштів, якщо сума операцій складає 400 тис. грн і більше (раніше ліміт складав 150 тис. грн).
- Звітувати про джерело походження коштів, якщо сума не перевищує 400 тис. грн не потрібно у разі, коли банк розуміє, що операції відповідають фінансовим можливостям клієнта.
Якщо сума платежу перевищує 400 тис. грн, але клієнт не може підтвердити джерело походження коштів?
- Банк фіксує рух безготівкових коштів клієнта, а отже має часткове уявлення про його фінансову історію. На основі цих даних а також інформації про рівень доходів, наданої клієнтом під час укладання договору на обслуговування, банк робить висновки, фінансові операції на які суми є звичними та допустимими для клієнта. Якщо банк розуміє, що сума фінансової операції відповідає фінансовим можливостям клієнта, банк схвалить операцію без додаткових документів.
Як проводити готівкові перекази через касу?
- Щоб провести готівковий переказ клієнту потрібно звернутися у відділення банку. При собі потрібно мати паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу.
- Якщо сума готівкового переказу перевищує 400 тис. грн і платник не був раніше ідентифікований банком, банк зобов’язаний здійснити належну перевірку платника, в тому числі з’ясувати джерело походження коштів при здійсненні аналізу відповідності фінансової операції наявній у банка інформації про діяльність клієнта. Клієнту запропонують заповнити коротку анкету та попросять надати підтверджуючий документ (довідку про доходи, документ, що засвідчує отримання спадщини, договір купівлі/продажу тощо).
Як проводити готівкові перекази через платіжні термінали (ПТКС)?
- Готівкові перекази через ПТКС на суму до 5 тис. грн не потребують ідентифікації платника – порядок оплати платежів у межах цього ліміту не змінюється.
Як оплачувати комунальні послуги?
- Для тих клієнтів, які оплачували комунальні платежі та послуги зв’язку у мобільному додатку чи веб-версії онлайн-банкінгу, процедура оплати залишиться без змін незалежно від суми оплати.
- Клієнти, які сплачували комунальні платежі та послуги зв’язку через каси банку чи термінали самообслуговування, можуть і далі продовжувати це робити – ідентифікація платника комунальних послуг не потрібна.
Як проводити безготівкові перекази?
- Умови проведення безготівкових переказів для клієнтів ПУМБ з картки на картку, з картки на рахунок або з рахунку на рахунок ПУМБ або інших банків залишаються без змін. Ви можете зробити перекази самостійно за допомогою ПУМБ Online (веб-версії чи мобільного додатку).
Більш повно інформацію про нові правила фінансового моніторингу зібрано на окремій сторінці.