Хто може скористатися сервісом
Сервісом з автоматичного призначення пенсій може скористатися кожен, хто ще не отримує пенсійні виплати, але хотів би, щоб в майбутньому вони нараховувалися автоматично.
Поки подати заяву зможуть тільки ті, у кого є електронний цифровий підпис, але в майбутньому планують спростити доступ.
Читайте також: Чи зможуть пенсіонери розсварити Україну з МВФ
В пресофісі Мінцифри стверджують, що незабаром послуга буде доступна й користувачам, у яких немає КЕП. Вони зможуть авторизовуватись на порталі, використовуючи BankID або вбудовану систему електронної ідентифікації.
Як оформити заявку
Щоб оформити автоматичне нарахування пенсії, потрібно:
- авторизуватися на порталі Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
- заповнити анкету-заяву на автопризначення пенсії (вказати паспортні дані тощо);
- після заповнення анкети прикласти до неї скан-копії документів, які підтверджують право на отримання пенсії (копії трудової книжки, документів про освіту або проходження військової служби тощо). Усі ці копії документів можна також заздалегідь подати до ПФУ особисто в паперовому вигляді.
- підписати анкету та надіслати її на розгляд до ПФУ, натиснувши кнопку «Сформувати заяву».
Читайте також: Мінфін планує проводити індексацію пенсій щорічно
Поки що сервіс працює в тестовому режимі. Для початку роботи з ним потрібно зайти на вебпортал ПФУ та авторизуватися за посиланням «Вхід».
Станом на 1 липня через сервіс подали заяви 813 потенційних пенсіонерів.
Що далі
Після того як Фонд обробить анкету, заявник отримує повідомлення про автоматичне нарахування йому пенсії, дату початку виплат і її розмір.
Нагадаємо
- 8 квітня Кабмін затвердив автоматичне нарахування пенсій на час карантину і 30 днів після його закінчення.
- 3 травня в уряді схвалили законопроект про автоматичне нарахування пенсій за віком та запровадження електронної трудової книжки.