Чому Україна не приваблива для інвесторів і як можна змінити ситуацію, на своїй сторінці у фейсбук написав співзасновник банку Аваль, співвласник холдингу «Молочний альянс» Олександр Деркач. «Мінфін» наводить скорочений текст посту.
Розповім вам, як наш народний герой Ілон Маск обирає місця для своїх майбутніх заводів. У нього їх поки що небагато. Перший він 10 років тому купив за $42 млн. у Тойоти в Каліфорнії. Другий, з виготовлення батарей, побудував в Неваді. Третій у січні запустив в Китаї. Четвертий будує в Німеччині. Зараз обирає місце для п'ятого. «Десь посередині Америки».
Давали йому якісь преференції при купівлі першого заводу чи ні, не знаю. Під завод у Неваді він отримав від місцевої влади пакет податкових та інших пільг на $1,3 млрд. При ціні будівництва 5.
Під завод Тесла у Німеччині уряд країни розширив базу податкових пільг на купівлю електромобілів. Щоб під них могли потрапити автомобілі Тесла.
Влада Китаю виключила автомобілі Тесла зі сплати податку на продажі, таким чином субсидуючи кожен з них на суму $3,6 тис.
Щодо п'ятого заводу, який буде збирати пікапи Cybertruck, компанія вчинила ще простіше. Оголосивши, що побудують там, де місцеві дадуть більше грошей. Поки що у цьому капзмаганні лідирують Остін, штат Техас, і Талсой у штаті Оклахома.
PS. До речі, китайці теж непрості хлопці. Поставили Маску умову. Почавши з 30-ти відсоткової локалізації комплектуючих, за рік перейти до 100.
PPS. Преференції та пільги, це ще не все. До нас жодна автомобільна компанія світу не прийде, навіть якщо ми побудуємо завод безкоштовно. Поки не згниють у дворах 2,5 млн. євроблях, звезених за 3 копійки з усієї Європи. Така вона, сувора правда життя.