Причина — скорочення прибутку

У пояснювальній записці Мінінфраструктури вказало, що карантин негативно вплинув на чистий прибуток АТ «Укрзалізниця». Зокрема, після зупинки пасажирського руху залізниця повернула квитків на 300 млн грн.

Читайте також: Наслідки карантину. Укрзалізниця отримала 7 мільярдів збитку

У цілому за час карантину обсяг вантажних перевезень скоротився на 12%, пасажирських — на 62% порівняно з аналогічним періодом минулого року. А девальвація курсу гривні за п'ять місяців призвела до 4 млрд грн збитків.

Як виходять з кризи

Для виходу з кризи Укрзалізниця запровадила низку заходів, зокрема режим простою для персоналу, відмовилася від підвищення зарплат, обмежила закупівлю матеріально-технічних ресурсів, скоротила капінвестиції, обмежила витрати палива та інше.

Читайте також: Укрзалізниця розраховує отримати на розвиток 4-5 мільярдів «газпромівських» грошей

Скільки планували перерахувати до бюджету

Проект фінансового плану на 2020 рік передбачав платежі в бюджети всіх рівні в обсязі 24,4 млрд грн. З них до держбюджету — 9,5 млрд грн при очікувані збитки в 7,7 млрд грн.

Фінансовий план Укрзалізниці на поточний рік не був затверджений.

Що кажуть у Мінфіні

Мінфін і Мін'юст вказали, що Господарський кодекс забороняє органам державної влади забезпечувати привілейоване становище будь-якого підприємства і порушувати правила конкуренції.

Мінфін вказав, що зміни в закон призведуть до перенесення сплати державі 749,5 млн грн, що призведе до невідповідності розпису держбюджету встановленим бюджетним призначенням. Однак Кабмін ці застереження не підтримав.

У держбюджеті-2020 передбачені надходження від дивідендів підприємств з державною часткою у розмірі 61,4 млрд грн.

Раніше повідомлялося

  • 10 квітня S&P повідомило про зниження рейтингу Укрзалізниці до «CCC» з прогнозом «негативний» через погіршення ліквідності.
  • 13 квітня Укрзлизныця уклала з ТОВ «Ернст енд Янг Аудиторські послуги» договір на проведення шести аудиторських послуг на загальну суму 54,999 млн грн.