Так вважає директор ШвидкоГроші Олександр Холод.
За його словами, під час карантину кількість прострочених кредитів зросла на 50%. Щоб повернутися на рівень лютого, потрібно не менше півроку, а щоб повністю відновитися – 1,5-2 роки.
Щоб уникнути накопичення боргів, деякі МФО на період карантину зупинили кредитування. Деякі працювали, але зазнали великих збитків і зараз думають, що робити з простроченими боргами.
Ця ситуація призвела до виникнення дуже небезпечної соціальної тенденції. Після «кредитних канікул», які скасовували штрафи за прострочення та пеню, у частини клієнтів з'явилася звичка — не платити вчасно.
«Таке явище призводить до кризи довіри та порушення основ економічних відносин, — підкреслює Олександр Холод. — Ситуація, що склалася, чітко ділить позичальників на 2 групи — тих, хто став частіше дозволяти собі прострочення, і тих, хто, не дивлячись на обставини, все одно вважає своїм обов'язком вчасно повернути позичене».
В цілому за останні місяці змінився не тільки ринок, але і цільові потреби клієнтів. Звичайно ж, вони скоротили споживання через невизначеність ситуації. Клієнти МФО зараз частіше беруть в борг «до зарплати» на особисті потреби та продукти, а деякі поєднують карантин з кредитом і роблять ремонт.