Феномен доларової дефляції

За словами Кухара, досвід минулих криз показує, що під час спаду економіки відбувається феномен доларової дефляції.

«Іншими словами, фактична вартість однієї 100-доларової купюри в купівельній спроможності на товари та послуги в Україні зростає», – деталізував він.

На підтвердження своїх слів експерт навів приклад кризи 2014-15 рр. Тоді доларова дефляція сягнула 45%.

«Це означає, що кожен, хто ввійшов в кризу зі $100, на етапі її завершення міг купити товарів та послуг на $145. Тому долар тримаємо, адже завтра купимо за нього ще більше», – наголосив Михайло Кухар.

Читайте також: ОВДП і валютний кеш: все, що потрібно інвестору, аби пересидіти кризу

ОВДП з неймовірною дохідністю

Під час кризи завжди знаходяться панікери, які готові з великими дисконтами скидати свою власність.

За словами економіста, це вже спостерігалося в перші три тижні карантину, коли почалося курсове ралі з 25 до 28 грн/$. Багато власників українських ОВДП, номінованих в гривнях, скидали їх з ефективною дохідністю 23-25% річних, хоча на первинному ринку вони коштують 10-11%.

«Тепер той, хто купив папери з погашенням через 3-6 місяців під ефективну ставку 25%, володіє фантастичним активом. У нього через три місяці грошей збільшиться на чверть», – підрахував Михайло Кухар.

Купуй ОВДП з дохідністю 12,5% річних та отримай додатковий бонус від «Мінфіну»

Нерухомість з дисконтом до 25%

Невдовзі ірраціональні рішення прийматимуть і власники нерухомості. Вони будуть продавати квадратні метри з надмірними дисконтами.

«Якщо зараз на ринку фактично є чинними дисконти до 15%, то вже на початку літа по окремих сегментах житлової нерухомості в Києві вони сягатимуть 20-25 %», – спрогнозував економіст.

Найбільш вдалими місяцями для купівлі нерухомості з кризовими знижками, на його думку, будуть червень і липень. А з серпня на ринку відбуватиметься певне пожвавлення.

Читайте також: Чому пандемія коронавірусу навчить ринок нерухомості

Бізнес за пів ціни

Ще краща ситуація у тих, хто хоче придбати бізнес конкурентів. Приміром, у 2014 році багато хто був готовий продати свій бізнес за чверть його вартості.

«До таких крайнощів, думаю, не дійде, але пів ціни багато рестораторів вже готові уступити», – повідомив пан Кухар.

Читайте також: Які бізнеси найбільше постраждали від карантину

Повну версію інтерв'ю читайте тут