За даними аналітиків TrendForce, обсяг виробництва смартфонів у світі за перший квартал 2020 року скоротився на 10% і склав близько 280 млн пристроїв. Основна причина регресу – збої в роботі ланцюжка поставок на тлі спалаху коронавірусу.
У другому кварталі ситуація в частині виробництва покращилася, але пандемія негативно позначається на рівні попиту на найбільших ринках світу. З урахуванням цього аналітики пророкують скорочення виробництва смартфонів на 16,5% за рік і поставки в межах 287 млн штук. Якщо побоювання збудуться, це стане найсуттєвішим падінням у другому кварталі за всю історію галузі.
Прогнози аналітиків
За прогнозами TrendForce на 2020 рік, виробництво смартфонів зменшиться на 11,3%, до 1,24 млрд штук.
Вплив коронавірусу на виробництво
Негативна динаміка в січні-березні спостерігалася майже у всіх провідних виробників смартфонів, відзначають фахівці.
Так, уSamsung виробництво смартфонів в січні-березні впало на 9,9% в річному обчисленні, до 65,3 млн штук, з урахуванням чого ринкова частка компанії склала 23,3%. За прогнозами TrendForce, в квітні-червні Samsung чекає поквартальне зниження ще на 10,7%, до 58,3 млн пристроїв.
Друге місце в рейтингу провідних виробників смартфонів зайняла китайська Huawei, якій вдалося компенсувати різке просідання закордонних продажів за рахунок свого внутрішнього ринку. Згідно з підрахунками TrendForce, в січні-березні Huawei випустила 46 млн смартфонів – це 16,4% від загальносвітового обсягу.
Наслідки пандемії відчутно позначилися на Apple. Виробництво iPhone в І кварталі 2020 року знизилося на 8,7%, до 37,9 млн штук, що дозволило Apple зайняти лише третю сходинку в списку TrendForce. Очікується, що завдяки виходу iPhone SE виробництво смартфонів Apple у другому кварталі сильно не зміниться і буде в межах 36 млн пристроїв. Однак фахівці попереджають, що продажі iPhone можуть постраждати через високу ціну пристроїв.
Далі в списку – китайська компанія Xiaomi, яка в минулому кварталі випустила 24,5 млн смартфонів (частка 8,8%), приблизно стільки ж, скільки і рік тому. У другому кварталі очікується річне падіння на 10,7%, до 27,5 млн смартфонів.
На п'ятому місці – Oppo (24 млн смартфонів; – 10,4%), а замикає рейтинг Vivo (23 млн; +5,5%). Остання стала єдиним брендом в списку з позитивною динамікою.