Мonobank на карантині

У нас звичайне зниження припливу нових клієнтів, тому що багато людей фізично не можуть прийти за картою. За іншими показниками все поки що непогано. Є невелике погіршення кредитного портфеля. Думаю, воно пов'язане з тим, що прибрали штрафи та пеню за порушення графіка платежів — частина клієнтів відклали внесення платежу до кінця карантину.

Ми відкриваємо кредитні ліміти клієнтам з низьким кредитним рейтингом, але не розкриваємо глибоко нашу кухню. Якщо розповімо, що і як працює, хтось спробує цим скористатися.

Як бути з vip-картками

Ми не переробляємо продуктову лінійку під карантин — це було б дивно. Хотіли продати 100 тис. «залізних» карт і багато «платинових», але народ у нашій країні, на жаль, бідний, і всі продукти для заможних або майже заможних клієнтів не продаються. 250 грн на місяць, які потрібно заплатити за платинову картку, — бар'єр для дуже багатьох клієнтів, хоча сервіси, які ви отримаєте за ці гроші, коштують набагато дорожче. Якщо тричі на рік зайти в лаунж Mastercard, то вже можна з лишком окупити цю карту. Все це коштує дорожче і дотується платіжними системами.

Читайте також: Карантин. Клієнти monobank збільшили витрати на продукти в 1,5 рази

Трохи про рахунки для ФОПів

Ми спочатку запросимо у додаток тих, хто подав заявку. Тижні два-три подивимося на цю ситуацію під навантаженням і потім пустимо всіх інших. Там все буде дуже просто, і це головна наша особливість — ми дуже стараємося і хочемо, щоб все було просто. Ми націлені на IT-підприємців, які просто перераховують гроші з рахунку фізособи. Їм не потрібні окремий додаток і окрема картка, не потрібні всі ці історії з податковою звітністю, оскільки за них все робить бухгалтер.

Дуже складно зробити просто і досить просто зробити складно. Багато банків роблять складно. Ми і по собі бачимо, що з кожним роком, з новими клієнтами, ми обростаємо «пожитками». У нас головна дискусія — як зробити так, щоб клієнти бачили на екрані тільки те, що їм потрібно. У нас додаток вже свайпиться в усі сторони світу. По-моєму, засновник компанії Apple Стів Джобс говорив, що великі компанії відрізняються не тільки тим, що вони зробили, але і тим, від чого відмовилися.

Дитяча карта — це суцільна радість

У нас є нагорода «Діти капітана Гранта» — потрібно поповнити картки десяти дітей. Ми дуже розраховували, що той, хто збирає нагороди, загітує десять знайомих дітей відкрити карти, але вода потекла в інше русло. Хтось роздобув номери карт десяти дітей, у тому числі моєї дочки, опублікував їх у спеціальній групі, і народ почав масово ці карти поповнювати. Сипалася купа переказів по одній-десять гривень. Не всім батькам подобається, коли їх дітям сторонні дядьки кидають гроші, тому ми швидко перебудувалися, і тепер нагорода звучить «Поповніть карту дитині на тисячу гривень».

Читайте також: Народний рейтинг у лютому: monobank отримав титул «народного»

Скоро з'явиться ще й «Банка»

Це як скарбничка, але скарбничка — це «таврія», а у нас буде «мерседес». Можна буде збирати в різних валютах на одному рахунку, запрошувати збирати друзів і членів сім'ї, вона буде красива, з котами, що вилазять, і дуже зручна. Цей сервіс дозволить відкладати непомітно, округляти рахунки.

Дата релізу 30 квітня, але, можливо, трохи перенесемо — релізи день в день з планами у нас ще не вдавалося видати.

Що зараз з koto

Koto запустився в акурат з оголошенням карантину і забороною організаціям, що кредитують, стягувати з клієнтів відсотки і штрафи. Зараз Koto на холостому ходу. Ми залучаємо трохи клієнтів його тестувати і чекаємо завершення карантину. Все кредитування в Британії загальмувалося.

У нас був бюджет, ми його трохи перевищили, тому що потрібно було провести декілька аудитів. Але сума порівнянна з monobank. Ми витратили менше, ніж будь-який інший гравець, який заходить з таким продуктом у Британію. Багато в чому тому, що наша розробка знаходиться в Україні і зарплати у нас українські, а не британські.