Чому подорожчає хліб
На сьогодні склалася критична ситуація на внутрішньому ринку зерна, зокрема через зростання попиту на зовнішніх ринках і сезонні фактори.
«Наприклад, тільки за останні десять днів середня ціна на пшеницю другого і третього класу зросла на 400-500 грн/тонну. Таке подорожчання вже в найближчому майбутньому призведе до зростання ціни на борошно всіх сортів на 500-600 грн/тонну. Оскільки борошно в собівартості хліба становить більше 40%, то підвищення ціни на цей товар першої необхідності для громадян на 15-20% є майже доконаним фактом», — зазначають асоціації.
Читайте також:АМКУ відкрив справу за фактом подорожчання продуктів в Києві (список магазинів)
Крім того, асоціації констатують зростання попиту на хліб і хлібобулочні вироби в роздрібній мережі на 30-40% від нормального сезонного рівня. У той же час, за їх даними, зараз підприємства галузі повністю і безперебійно забезпечують підвищений попит на продукцію.
Що пропонують в асоціації
Асоціації звернулися до президента, уряду України та мера Києва з проханням допомогти зберегти нинішній рівень цін.
В якості можливих заходів вони вказують введення тимчасового обмеження на експорт зернової продукції продовольчої групи в обсягах, необхідних для забезпечення потреб внутрішнього ринку на період очікуваної тривалості карантинних заходів.
«Ми розуміємо, що такий крок може викликати невдоволення у частини експортерів, тому готові надати детальні пропозиції щодо механізму регулювання цього питання в рамках національного антикризового штабу з протидії пандемії чи на будь яке інше оперативної і ефективної платформі діалогу виробників і влади», — йдеться у зверненні.
Як зросли ціни з початку кризи
- Картопля – 52%
- Буряк – 55%
- Капуста – 80%
- Гречка – 35%
- Цукор – 9,0%
- Морква – 104%
- Цибуля – 109%.
Хто підвищив ціни
-
Мережа супермаркетів «АТБ» заявила про підвищення цін на низку продуктів харчування і товари першої необхідності в умовах карантину, запровадженого в Україні у зв'язку з коронавірусом.
-
Компанія «АТБ-Маркет» пояснює підвищення цін на зазначені товари стрімким зростанням закупівельних цін від постачальників не тільки для торгової мережі «АТБ», але і для всіх операторів українського ринку роздрібної торгівлі.