Що оплачують через платіжні термінали
Топ-5 категорій в Україні за кількістю транзакцій:
- Мобільний зв'язок (30%)
- Інтернет (25%)
- Поповнення банківської картки готівкою (Cash2card) (25%)
- Телебачення (12%)
- Оплата комунальних послуг (8%)
Дані EasyPay зібрані на основі дослідження всього ринку небанківських терміналів.
Аудиторія дослідження — жителі всіх типів населених пунктів: Київ, міста-мільйонники, міста обласного і районного значення, а також містечка менше 100 тис. жителів.
Топ-5 категорій в терміналах EasyPay за кількістю транзакцій:
Поведінка користувачів терміналів EasyPay трохи відрізняється від загальноукраїнського портрету. В пріоритеті оплата інтернету, комунальних послуг, мобільного зв'язку та перекази на картку. А на п'ятому місці категорія «таксі», оскільки водії оплачують підключення до бази перевізника й оренду автомобілів таксопарку.
- Інтернет (28%)
- Оплата комунальних послуг (25%)
- Мобільний зв'язок (17%)
- Поповнення банківської картки готівкою (17%)
- Таксі (13%)
«Статистика EasyPay показує, що українці все частіше платять за комунальні послуги і телеком через фінтех-рішення. У тому числі — термінали. Люди втомилися від черг у банках, але не готові повністю відмовитися від готівки» — коментує Олексій Авраменко, CEO EasyPay.
Послуги, які оплачують українці в терміналах, відрізняються залежно від регіону. У Київській області найпопулярніші сервіси: поповнення картки, оплата мобільного зв'язку та оплата кредитів (банки). В Одеській області — оплата мобільного зв'язку, поповнення картки і оплата інтернет-послуг. Користувачі з Львівської області в 2019 році найчастіше поповнювали картки, платили за мобільний зв'язок і комунальні послуги.
Хто оплачує: портрет клієнта
Як показує дослідження, більшість користувачів небанківських терміналів різних операторів молоді (26-35 років) і найчастіше проживають у містах з населенням понад 100 тис. осіб, районних і обласних центрах. Таких користувачів терміналів 39% від усього населення України. При цьому, чим менший населений пункт, тим вища частота використання терміналів.
Терміналами EasyPay активно користується ще одна цільова аудиторія, яку практично не охоплюють інші гравці ринку — люди у віці 45+ із середнім рівнем доходу. Пік зростання даної категорії відбувся після запуску двох нових послуг: поповнення картки «Альфа-Банк» без комісії і запуску власної віртуальної картки EasyPay з кешбеком на ряд фінансових сервісів, у тому числі на оплату комунальних послуг.
Як часто оплачують
32,9% українців використовують небанківські термінали для платежів «часто» і «періодично». Ще 12% «іноді» користуються сервісом. 45% населення України контактує з терміналами хоча б раз у декілька місяців.
Чому обирають термінали:
- зручний час роботи або без обмеження за часом — 40%
- розташування терміналу (поруч із будинком, роботою, магазином) — 35%
- швидкість послуги (не потрібно стояти в банківській черзі або поштове відділення) — 25%
Популярність терміналів за останні кілька років стрімко зросла. Традиційні фінансові установи і поштові відділення не здатні надати належний рівень сервісу. Як наслідок — скорочення філій. Тільки за 2019 рік українські банки закрили 507 відділень, роком раніше скорочення структурних підрозділів склало 980 відділень.
Найчастіше закривають відділення саме в невеликих населених пунктах. Державні і приватні поштові оператори — теж не панацея. Їхні відділення більшудоступні, ніж у банків, але вони працюють за графіком, що обмежує.
Прогнозовану якість сервісу, яку хоче отримати споживач, на сьогоднішній день надають системи самообслуговування. Тому точкою входу для українців стають саме термінали. Вони доступні, розташовані у масових місцях і надають широкий спектр фінансових послуг.
У мережі терміналів EasyPay доступні більше 3500 сервісів. Вони покривають ключові фінансові потреби українців: оплату мобільного зв'язку, поповнення картки готівкою, оплату квитків та готелів, благодійність.