Скільки звернень розглянув регулятор

Національний банк опрацював 99% звернень громадян, решта – перебувають на розгляді.

Понад третину звернень (35%) вдалося позитивно вирішити. Майже на половину звернень – 46% − Нацбанк надав роз’яснення споживачам. Майже 7% звернень переадресував до інших державних органів.

Читайте також: Зеленський підписав закон про захист прав споживачів фінпослуг

На що скаржилися українці

Більшість звернень споживачів стосуються відносин за кредитними договорами (33%), роботи платіжних систем та розрахунків (25%), обслуговування в банках (10%), відносин із небанківськими установами (7%). 67% звернень містили ознаки порушень прав споживачів:

  • оманлива реклама депозитів;
  • різна процентна ставка у договорі та під час фактичного розрахунку;
  • збільшення кредитного ліміту для погашення попереднього боргу;
  • самовільне списання коштів у рахунок погашення боргу;
  • продовження депозиту без погодження із споживачем та інші порушення.

Читайте також: Банкам встановили дедлайн по розкриттю усіх даних клієнтам

Більшість звернень (64%) стосуються роботи банків. Регулятор отримав скарги на 53 банки. Найбільше звернень стосується роботи трьох банків.

Читайте також: Ідеальних не буває: добірка скандальних відгуків про банки

Шо змінить закон про фінмоніторинг

  • Нещодавно введений в дію закон про захист споживачів фінансових послуг передбачає покарання фінустанов за неправдиву інформацію про свої продукти.
  • Фінансові установи розкриватимуть повну інформацію про вартість послуг у рекламі та на сайтах.

Читайте також: Що змінить закон про захист прав споживачів фінпослуг

  • За порушення прав споживачів фінансових послуг на фінустанови накладатимуть штрафи у розмірі до 13,6 тисячі гривень.

Читайте также: Банки повинні вказувати повну ставку за кредитом на першій сторінці договору — НБУ

Діліться своїм досвідом взаємодії з банками у відгуках на «Мінфіні»і отримайте шанс виграти 5 000 гривень щомісяця.