Мінфін з'ясував, як відкрити турагентство, на прикладі франшизи мережі Coral Travel.

Читайте також: Як відкрити кав'ярню Aroma Kava

Партнер материалу

Чому турагентство

Що б не відбувалося в країні, українці будуть їздити відпочивати. Слов'янська натура не схильна до економії. Яким би не був бюджет, відпустка за кордоном — справа свята. Тим більше, що подорожувати стало набагато простіше. З одного боку — безвізовий режим до країн Євросоюзу, з іншого — зростаюча армія лоукостів, яка дозволяє заощадити на квитках. Як результат, туристичний потік зростає, а клієнти замовляють більш дорогі комфортні готелі та більшу кількість ночей.

Без сумніву, туризм зараз — один з найбільш перспективних напрямків, що стрімко розвиваються. Причому цей бізнес не вимагає великих вкладень і при правильному підході швидко окупається. Плюс, турагентство — один з найлегших і приємних видів діяльності, майже хобі.

Важливо, що рівень ризиків досить низький: ви не купуєте товар, який може впасти у вартості. Так, конкуренція в цій сфері висока, але зростаючий попит її компенсує. А один з небагатьох мінусів — сезонність, можна перетворити на плюс, якщо працювати над асортиментом турів, вивчати потреби замовників в міжсезоння і давати їм те, що вони хочуть.

Сила мережі

Якщо ви хочете уникнути підводних каменів туристичного бізнесу, варто працювати за франшизою, під крилом відомого бренду. Кризи, зниження купівельної спроможності призводять до закриття багатьох турфірм-одинаків, а ось мережі не тільки успішно виживають, але і процвітають.

Приєднуючись до відомої мережі, ви автоматично отримуєте її клієнтів, не витрачаючи коштів на рекламу і просування. Важливо, що великі фірми надають своїм франчайзі набагато більш високі комісійні, ніж іншим компаніям, які з ними працюють. Ну, і працюючи в складі мережі, ви отримаєте всі необхідні консультації, допомогу у відкритті фірми, всіх організаційних питаннях, рекламу і PR, супровід в процесі роботи.

Франчайзинг – це готова, обкатана модель ведення бізнесу, яка протягом багатьох років довела свою спроможність. Зрозуміло, вам теж доведеться попрацювати, щоб спочатку запустити бізнес, а потім тримати його в «хорошій формі», але за допомогою фахівців, які працюють в цій сфері вже багато років, зробити це буде не так вже складно. І не доведеться наймати за додаткову плату дизайнерів, юристів, рекламістів і маркетологів, програмістів, SEO і HR-фахівців, контент-менеджерів і копірайтерів. Всі ці люди, причому перевірені в справі профі, вже є у франчайзера і вони будуть працювати також і на вас, що значно економить час та гроші. Давайте подивимося, як відкрити франчайзингову компанію на прикладі відомої мережі Coral Travel.

Бренд належить міжнародній Групі компаній OTI — підрозділу турецької OTI Holding, створеного ще в 1992 році. Власниками OTI Holding S. A. є Айхан і Ахмет Бекташі і Джошкун Юрт. До складу Холдингу входять туроператори (бренди Coral Travel, Sunmar Tour A Class), туристичні агентства, Центр управління пунктами призначення (DMC), авіація і охоронна діяльність в секторі туризму. Представництва OTI Holding є в Україні, Білорусі, Грузії, Росії, Туреччині, Єгипті, Таїланді, Греції, Іспанії, ОАЕ, Мальті, Німеччини, Ірландії, Нідерландах і Швейцарії. Компанія працює за 90 напрямами в 40 країнах, а в її роздрібну мережу входить 2150 офісів. Франчайзингова мережа включає 1311 агентств. З них близько 300 у 80 містах України.

Туроператор організовує групові та індивідуальні тури, incentive-, congress-, спортивний та інші види туризму, продає авіаквитки онлайн. Важливо, що у OTI Group є свій парк літаків. Це 26 лайнерів, які виконують регулярні та чартерні рейси. Тож компанія «звучить» вельми солідно.

Читайте також: Як відкрити піцерію «Челентано»

Місце і приміщення

Перше, що вам слід зробити, це зателефонувати до українського офісу Coral Travel і отримати всю необхідну для прийняття рішення інформацію. Потім укладається договір про співробітництво, в якому, зокрема, визначаються умови компенсації витрат. Це — головна специфіка відкриття турагентства за франшизою. Є певні плани продажів, і якщо ви їх виконуєте, вам відшкодовують витрати — або частково, або повністю. Також у договорі позначаються базові вимоги щодо приміщення, його оформлення, використання бренду, звітності, атестації персоналу тощо.

Вимоги щодо приміщення цілком стандартні. Офіс повинен перебувати в місцях з високим трафіком. Ідеальні варіанти: великий торговий центр, бізнес-центр, точки продажу на першому поверсі (street retail) в місцях з високою прохідністю. На фасаді обов'язково має бути місце для розміщення вивіски з логотипом Coral Travel. Причому логотипів інших компаній, в якій би сфері вони не працювали, бути не повинно. Важливий момент. Відстань між існуючими офісами «Мережі Турагентств Coral Travel» має бути не менше 500 метрів.

Велика площа не знадобиться — 15 кв. м максимум. Якщо це точка в ТРЦ, допустимо і 10 кв. м. Всі турагентства зараз працюють переважно онлайн: підбирають тури, обговорюють ціни, бронюють поїздки тощо. І навіть оплата може проводитися дистанційно. Тобто, клієнту приїжджати до офісу не обов'язково. По суті, приміщення фірми — це більше реклама бренду, ніж практична необхідність.

Оренда приміщення в 15 кв. м у престижному районі і жвавому місці обійдеться приблизно в 35-40 тисяч гривень на місяць. Доведеться зробити ремонт та оформити приміщення у «фірмовому» стилі Coral Travel. Додаємо ще 20-25 тисяч гривень.

Одна з переваг туристичного бізнесу — максимальна простота, мінімалізм обстановки. Нам потрібні: письмовий стіл, тумба для оргтехніки, стелажі, стенд для каталогів, стіл в зону очікування, крісла для персоналу, крісло для відвідувачів, вішалки.

Технічне оснащення офісу передбачає не менше двох робочих місць, обладнаних за сучасними технологічними стандартами. Обов'язкова як мінімум одна стаціонарна телефонна лінія, постійне підключення до інтернету за виділенним каналом, наявність статичної ip-адреси. В офісі обов'язково повинні бути сканер, ксерокс, факс і принтер, або багатофункціональний пристрій. На все це знадобиться приблизно 80 тисяч гривень.

Рахуємо витрати

Туристична фірма — не тільки цікавий і приємний, але й відносно маловитратний бізнес. Для відкриття туристичного агентства необхідно мати 130-150 тисяч гривень. Це оренда приміщення, меблі та оргтехніка на два робочих місця, зовнішня реклама і рекламна поліграфія, навчання двох менеджерів, організація документообігу, зарплата персоналу.

Вступний внесок за приєднання до мережі Coral Travel становить 28 тисяч гривень. Роялті — 2,5 тисяч гривень на місяць для Києва, 2 тисячі для Харкова, Одеси, Дніпра, Львова, Запоріжжя та 1 тисяча для інших міст. Причому при виконанні плану продажів франчайзер компенсує роялті за два або шість місяців, залежно від обсягу ваших продажів. Крім того, протягом першого року співробітництва передбачена також компенсація за обладнання офісу, його зовнішнє оформлення, рекламу — від 50 до 100%. Це обговорюється індивідуально і залежить від виконання плану продажів, умов договору тощо.

Франчайзер каже, що інвестиції в туркомпанію можуть окупитися вже в перший же «високий» сезон (літо або зиму). У гіршому випадку, через два роки — при продажах нижче планових, низькому відсотку компенсації або її відсутності.

До речі, при співробітництві з Coral Travel можна заробляти не тільки на продажі турів цієї компанії, але і продавати пакети інших турфірм з альтернативного списку, коли за запитуваним продуктом відсутня пропозиція у франчайзера.

Що дає франчайзер

Представники Coral Travel допомагають організувати бізнес, а потім його вести, надаючи регулярні консультації. Можна скористатися послугами Coral shop: це автоматизований замовлення меблів, корпоративної форми і брендованої продукції. Представники франчайзингової компанії можуть допомогти з вибором приміщення, його оформленням, організацією всієї необхідної документації. Компанія надасть брендбук з докладними інструкціями, рекламну та маркетингову підтримку, забезпечить сувенірною продукцією, поліграфією.

Протягом першого року співпраці ви отримаєте дотації на рекламу і просування в сумі від 20 до 30 тисяч гривень, в залежності від результатів продажів. У вас буде персональний куратор, який, зокрема, допоможе з підбором персоналу.

У Coral Travel створено внутрішній портал для агентств мережі, через який надходить інформація від франчайзера, інструкції, технології, інформація щодо туроператорів і умов співпраці тощо.

Для продажу турів — доступ до централізованої бази даних. Плюс, досить висока комісія за пропонованими продуктами: 13-15%. Ви берете участь у всіх бонусних та рекламних програмах і акціях мережі, спільних програмах лояльності з міжнародними компаніями. Працює єдиний колл-центр, який переводить дзвінки клієнтів на ваше агентство.

Франчайзер регулярно організовує навчання менеджерів за участю відомих бізнес-тренерів — як в Україні, так і під час виїзних заходів.

Читайте також: Як відкрити ювелірний магазин Zarina

Умови кредитування

Якщо ви хочете відкрити турагентство, а достатньої стартової суми у вас немає, можна взяти кредит. Вигідні умови кредитування підприємців пропонує Приватбанк в рамках програми «КУБ – Країна успішного бізнесу».

Банк готовий надати суму в розмірі 50% вартості франшизи — до 1 млн грн. Обов'язкова умова: підприємець повинен мати досвід ведення бізнесу не менше року. Мінімальний розмір кредиту – 50 тис. гривень. Важливо, що кредити видаються приватним підприємцям та юридичним особам без застави.

У перші 6 місяців ставка складе 1,8% від суми кредиту на місяць, наступні півроку — 1,6%.

КУБ -

Країна успішного бізнесу