В рамках дискусії про СПЛІТ Нацбанк, в особі директора Департаменту ліцензування Олександра Бевза, пообіцяв не обмежувати ставки мікрокредитів, які зараз компанії видають під великі відсотки. Але в той же час попередив, що регулятор буде стежити, щоб МФК чесно інформували споживачів про ціни на кредити. Також Олександр Бевз повідомив, що Національний банк не має наміру проводити «чистку» на ринках небанківських фінансових послуг. У свою чергу учасники ринку мікрокредитів не заперечують проти контролю за їх рекламними кампаніями. Так СЕО компанії Dinero Ілля Веселий переконаний, що ніхто з найбільших учасників ринку не вводить споживачів в оману, повідомляючи про ставки по кредитах. А CEO компанії moneyveo Олена Андронікова зазначила, що хоча ставки мікрокредитів і не регулюються, вони вже знижуються, завдяки активній конкуренції на ринку. Зі свого боку, голова Ради Національної асоціації банків України Роман Шпек підсумував загальний настрій учасників ринку. «До регулятора завжди така пильна увага, — зазначив Роман Шпек, звертаючись до присутнього Олександра Бевза. — Та запорука успіху в тому, що» дорослі «, прозорі учасники ринку ніколи не чекають, що регулятор буде хорошим, вони хочуть, щоб він був справедливим. Причому як до учасників, так і до себе. Якщо регулятор інституційно слабкий, то удосконалюйтеся в першу чергу в методології (нагляду, регулювання, оцінки ризиків, корпоративного управління і т.п.), а не в штрафуванні. Тому що головна ринкова функцію регулятора саме регуляторна методологія — вона повинна бути зрозумілою, а не викликати питання».
Спекотною видалася і дискусія про імплементації Законів про РРО та кешбек. Так, наприклад, радник прем'єр-міністра України Ігор Дядюра висловив невдоволення запропонованим механізмом «кешбек». Він передбачає, що покупцям будуть повертати кошти за покупку, якщо ті виявлять порушення при видачі чека. «Ми отримали« кешбек »в покаліченому вигляді. Спочатку він був зовсім іншим. За межами системи виявилися споживачі, які купують товар на суму менше 850 грн », — підкреслив він. Іншої думки щодо «кешбек» дотримується член Міжвідомчої робочої групи з питань реалізації інноваційних технологічних рішень для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі Олег Новосельцев. Він зазначив, що кількість суб'єктів господарювання, які використовують касові апарати, в рази перевищує штат податкових інспекторів. Тому тримати все під контролем і регулярно здійснювати ревізії — складно. Тому залишається сподіватися на громадян.
Дуже цікавою для бізнес-аудиторії виявилася презентація генерального менеджера Lugera Ukraine — Анастасії Шевченко про стратегії і результати їх реалізації в необанках. Ось кілька висновків, які зробила Анастасія у своєму виступі:
-
Сила в кооперації — з іншими гравцями і стартапами. Головне — вибрати кращих і не витрачати час і гроші на «зроблю сам».
-
Більшість необанков ціляться в платежі, перекази та управління фінансами. І при цьому пропонують клієнтам все безкоштовно або дуже дешево. І це проблема — низька прибутковість.
-
Найчастіше необанк — це не основний банк клієнта. А, значить, немає залишків депозитів. І клієнти користуються тільки ласими дешевими сервісами.
-
Велике (в мільйонах, і в десятках мільйонів) кількість клієнтів необанків не означає прибутковість. Найменший мінус в net profit per customer в тих необанків, які пропонують кредитні продукти.
Павло Малишев, директор Solanteq Україна розповів про системні підходи до ведення програм лояльності в банках. Практики і метрики, які можна використовувати, продукти компанії Solanteq, які допомагають автоматизувати такий підхід. Навів приклади існуючих продуктів лояльності на банківському ринку і пояснив, чому точкові рішення «для галочки» — це більше про витрати, а не про прибуток.
СMO PSP Platon Гела Слюсарчук виступив з доповіддю на тему: «Money Journey: як конверсія впливає на фінансовий результат МФО». Тема доповіді була присвячена опису руху грошей в онлайн-мікрокредитування, або — як ми це називаємо — Money Journey. «Фактично, в доповіді я показував побудовану математичну модель, яка оцінює фінансову результативність платіжної системи, яку використовує МФО в своїй онлайн-діяльності. Дана модель враховує вплив конверсії на кожному етапі Money Journey, тарифи платіжного провайдера (як онлайн, так і офлайн), рівень конвертації невдалих операцій, а також середній рівень місячного доходу від виданого кредиту.»- пояснив, Гела Слюсарчук. Ця тема дуже об'ємна і не проста в сприйнятті через велику кількість взаємопов'язаних цифр і процесів. Пояснення до доповіді Ви можете знайти в статті «Money Journey: як конверсія впливає на фінансовий результат МФО».
Успішний розвиток бренду на сучасному ринку далеко не завжди зав'язане на його розміри і значимість, переконаний глава правління Конкорд банку Юрій Задоя. «Якщо ти не йдеш стосороковим з перенасичений ринок і без цікавих кейсів — то правильна стратегія полягає або в створенні свого" Блакитного Океану «з якісним, новим, незвичайним продуктом, або входити в нішеві сегменти, розвивати їх і ставати там лідером.
А сам бренд без великого вливання грошей створюється репутацією (на яку можуть робити замах конкуренти або просто недоброзичливці), точковою стратегією і грою «в довгу» з партнерами, ко-брендами і т.д. Створюючи партнерські продукти ви отримуєте можливість навіть будучи в 100 разів менше самого партнера бути успішним і потрібним на ринку. І це не «аутсорс» — це Стати лідером в своєму питанні. Або декількох. Але не в десятці / сотні.
І необхідно обов'язково дивитися на кілька кроків вперед — якщо ви забажаєте увійти в уже популярний сегмент — швидше за все, ви не досягнете успіху. Поки ви будете запускатися і вирішувати поточні питання — ринок видозміниться і піде далеко вперед.
Висновок — дивіться на тренди більш розвинених ринків, відвідуйте конференції і слухайте цікавих спікерів — інноваторів, а не «істориків». А бренд — завжди повинен йти на крок вперед від бізнесу, будучи його локомотивом і «криголамом» на ринку.»- поділився своєю думкою з учасниками конференції Юрій.
Про кредитні фабрики, їх плюси, мінуси та підводні камені розповіла Тетяна Киришун, керівник відділу аналітики Компанії CS, в своїй презентації «Нелюдський кредитний конвеєр, або Як побудувати кредитну фабрику». Перш ніж увійти в цю воду, банку або фінансової компанії потрібно чесно відповісти на питання: А чи потрібна вам кредитна фабрика, чи готові ви довіряти автоматизованій системі прийняття хоча б частини рішень?
Щоб створити сервіс по кредитуванню, необхідно сконцентруватися на „правильній“ взаємодії з клієнтом, переконана комерційний директор компанії Tsi, Вікторія Омельченко. За її словами, в новому мобільному світі, де для кожного процесу є свій додаток, клієнти вимагають простоти. «Їм потрібні зручні сервіси. Вони очікують, що рішення будуть інтуїтивно зрозумілими і зручними. Клієнти добре розуміють цінність відомостей про себе і очікують, що дані будуть використовуватися в їх інтересах. Важливо сконцентруватися на „правильному“ взаємодії з клієнтом », — прокоментувала Вікторія.
Зіркою програми FinRetail 2019 став несподіваний майстер клас від бізнес-тренер, гештальт — терапевта, актора і викладача театр-студії імпровізації „Чорний Квадрат“ — Олександра Олешко на тему емоційного вигорання. Після нього стало зрозуміло, чому саме так ми реагуємо і поводимося в різних ситуаціях. Хто такі егоготікі. І якщо ви почали дружити з п'ятіркою більше ніж завжди або взагалі не дружили (алкоголь, нікотин, кофеїн, наркотичні речовини, глюкоза), пора піти до лікаря — у вас або депресія або вигорання. Олександр порадив кілька методів як боротися з вигоранням:
-
Виявляти і реалізовувати свої справжні потреби.
-
Відмовитися від того, що забирає енергію, але не дає нову.
-
Уважно контролювати переробку стресу.
-
Стежити за своїм колективом.
-
І звичайно, ми самі повинні нести відповідальність за свій ресурсний стан. І при перших ознаках вигоряння боротися з ним в зародку.
-
А ще краще не доводити себе до такого стану і головне своїх підлеглих.