Який дедлайн для банків
-
НБУ дає фінансовим установам 6 місяців для адаптації: банкам потрібно змінити інформацію про послуги на вебсайтах та у рекламі, щоб відповідати вимогам.
-
Через три місяці усі банки повинні надавати вичерпну інформацію про послуги на вебсайті в єдиному уніфікованому форматі.
Порівняти ставки по депозитах в гривні, доларі та євро
Що потрібно банкам виконати
-
Вказувати повну вартість послуги, у тому числі комісії третім особам та платежі за додаткові послуги (наприклад, страхової кампанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача), періодичність погашення кредиту, умови дострокового повернення, можливі штрафи у випадку невиконання клієнтом зобов’язань тощо.
-
Споживач, зайшовши на вебсайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо, а також легко порівняти послуги декількох різних банків.
Читайте також: Зеленський підписав закон про захист прав споживачів фінпослуг
-
Через шість місяців на вебсайтах банків мають з’явитися калькулятори для розрахунку витрат або доходів від послуги.
-
Також через шість місяців запрацюють нові вимоги до розкриття інформації в рекламі. Реклама так само має містити істотні характеристики банківської послуги, зокрема, інформацію про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо.
Контроль та штрафи НБУ
-
Нацбанк через три місяці почне контролювати дотримання банками цих вимог та здійснювати щоденний моніторинг вебсайтів.
Читайте також: Що змінить закон про захист прав споживачів фінпослуг
-
За нерозкриття інформації про послуги в повному обсязі у законодавстві передбачені штрафні санкцій від 300 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожен випадок.
Раніше повідомлялося
У вересні Верховна Рада ухвалила закон, відповідно до якого Національний банк отримав повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг. Він почне діяти з січня 2020 року, через три місяці після його підписання президентом.