Що пропонують міністри

  • За задумом ініціаторів, серед яких міністри фінансів Німеччини, Франції, Нідерландів і Швеції, це повинно стати платою за забруднення навколишнього середовища і поставити всі країни ЄС в однакові рамки.

Читайте також: У Франції введуть екоподаток для літаків

  • Крім цього, в якості додаткової аргументації вказується, що авіація не так обтяжена податками порівняно з іншими видами транспорту. Галузь звільнена від деяких акцизів, а з міжнародних авіарейсів не стягується ПДВ.

У які країнах податок працює

  • Німеччина ввела податок на авіаквитки ще в 2011 році, і тепер німецька сторона пропонує поширити свій механізм в якості прикладу на всі країни ЄС.

Зараз з авіапасажирів, що вилітають з Німеччини стягується збір у розмірі від 7,38 євро до 41,49 євро залежно від дальності рейсу. Уряд країни запропонував підняти його з 1 квітня 2020 року до 13,03-59,43 євро з одночасним зниженням ПДВ на квитки на потяги далекого сполучення з 19% до 7%.

 Обрати кращу картку для подорожей

  • З 1 квітня 2018 року Швеція ввела податок авіаквитки, який становить 60-400 крон (5,6-37,3 євро) в залежності від дальності перельоту.

Де хочуть ввести податок

  • Франція планує ввести податок на авіацію з 2020 року. Передбачається, що з пасажирів економ-класу буде стягуватися збір 1,5 євро при вильоті в країни ЄС і 3 євро при вильоті за межі ЄС. Для пасажирів бізнес-класу цей збір становитиме 9 євро та 18 євро відповідно.

Найбільша авіакомпанія Air France заявила, що новий податок буде коштувати їй більш ніж 60 млн євро в рік, знизить її можливості для інвестицій у більш сучасні літаки, які менше забруднюють навколишнє середовище, і значно послаблюють конкурентоспроможність.

  • В Нідерландах новий податок на авіацію планують запустити з 2021 року. Планується, що збір з кожного пасажира складе 7 євро.

Одночасно з цим країна хоче ввести податок на вантажні перевезення, які виконуються авіатранспортом, у розмірі 3,85 євро з кожної тонни вантажу.