У той же час Ukrsibbank радить своїм клієнтам дотримуватися простих правил захисту даних. Щоб запобігти крадіжці мобільного номера в майбутньому, зверніться до мобільного оператора і встановити захисні заходи:

  • Вимкніть можливість віддаленого перевипуску своєї sim-карти. У такому випадку, навіть якщо кіберзлочинцям вдасться заблокувати вашу карту, то відновити її можна буде тільки за документами, за якими закріплений номер.
  • Переходьте на контрактні умови обслуговування або ідентифікуйте свій номер мобільного, «прив'язавши» pre-paid номер свого паспорта.
  • Самостійно зареєструйтеся в онлайн-кабінеті мобільного оператора. Нікому і ніколи не передавайте SMS-коди мобільних операторів, PUK-код, серійний номер SIM-карти, кодове слово і номери телефонів абонентів, з якими ви спілкуєтеся.

Пам'ятайте, що найпершою захистом ваших даних є надійний пароль для входу в систему інтернет-банкінгу, мобільних платіжних додатків і електронної пошти.

Щоб запобігти незаконні дії кіберзлочинців і вберегтися від шахрайства з перевипуску SIM-карти без відома її власника будьте обачними в соціальних мережах і не повідомляйте свій фінансовий номер третім особам, уважно додавайте друзів, навіть якщо є з ними спільні друзі, адже незнайомці можуть використовувати в незаконних цілях ваші дані, отримані з допомогою шахрайських програм по збору даних для того, щоб здійснити крадіжку грошей з ваших рахунків, оформити кредити від вашого імені, скористатися приватною інформацією, здійснити шантаж, обман ваших друзів від вашого імені або викрасти криптовалюту.

Що робити, якщо ви помітили, що ваш номер мобільного телефону перестав працювати?

Зробите три важливих кроки:

  1. Негайно зверніться в банк, заблокувавши картки, рахунки та доступ до системи інтернет-банкінгу. Зверніться у всі банки, у яких є рахунки. Дуже важливо чітко пояснити банківського співробітникові про перевипуск SIM-карти шахраями.
  2. Негайно зверніться до мобільного оператора і виконуйте його вказівки. Якщо оператор не повертає номер відразу, вимагайте блокування обох SIM-карт (старої і нової) до закінчення розгляду справи.
  3. Негайно блокуйте акаунти у всіх інших фінансових сервісах до яких прив'язані ваші карти. Заблокуйте доступ до персональних кабінетах компаній мікрофінансових позик.

Якщо ви отримали повідомлення про заплановану оператором заміні сімки, виконайте всі вище наведені поради, але в першу чергу зателефонуйте до мобільного оператора і зупиніть перевипуск SIM-карти, а також замініть пароль для входу в систему інтернет-банкінгу.

Нагадуємо, що метою шахраїв є: доступ до ваших банківських рахунків, BankID, Google аккаунта, пошти, Viber, облікових записів в соціальних мережах і месенджерах, фото та відео з подальшою крадіжкою ваших коштів або шантажу.