Причина

  • Ці закони написані без належної експертизи, в них не враховуються особливості українського ринку.

  • Також вони відкривають можливість додаткового тиску і рейдерства, жертвою якого стане вітчизняний транзакційний бізнес.

За словами голови ТОВ «ФК« Леогеймінг Пей» Олени Дегрик Шевцової, є кілька проблем, пов'язаних з законопроектами. Зокрема, жоден програмний РРО ще не впроваджений в промислову експлуатацію і не внесений до реєстру дозволених до використання. Державна податкова служба ще не визначила техвимоги до форматів даних, в яких такий програмний РРО повинен передавати інформацію на сервер контролюючого органу.

Закон залишає бізнесу всього 3 місяці на розробку і впровадження програмного РРО. Навіть якщо компанії зараз згрупуються і розроблять якісь аналоги, немає ніяких гарантій, що такі рішення будуть внесені до реєстру РРО в стислі терміни і їх можна буде використовувати.

Що відомо

20 вересня 2019 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні і в цілому 2 законопроекти:

№1053-1 «Про внесення змін до закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг, який дозволяє використовувати програмні РРО на ряду з традиційними. Крім цього, законопроект спрощує процедуру реєстрації такого апарату і збільшення штрафів за порушення роботи з ним.

Читайте також: Три головні проблеми нового Закону про РРО і чим це загрожує бізнесу

№1073 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», який передбачає механізм компенсації покупцю вартості покупки дорожче 100 грн у разі виявлення порушення при проведенні розрахункової операції.

Нове законодавство передбачає використання класичного реєстратора розрахункових операцій або його альтернативи — програмного РРО.