Перший етап — збір первинної інформації

Співробітники відділу баз даних «Мінфіну» збирають офіційну інформацію про нові об'єкти житлової нерухомості в передмісті столиці, побудовані за звітний період.

Введення житлового будинку в експлуатацію має бути підтверджене сертифікатом або декларацією про готовність об'єкта від Державної архітектурно-будівельної інспекції України (ДАБІ). Відповідна інформація внесена до реєстру ДАБІ та знаходиться у відкритому доступі.

Другий етап — порівняння і конкретизація даних

Співробітники «Мінфіну» ідентифікують компанію-забудовника і житловий комплекс, до якого належить будинок, за вказаною в документах адресою. Для цього відділ баз даних використовує відкриті джерела інформації: пошукові системи, спеціалізовані портали про нерухомість, офіційні сайти забудовників.

Інформацію щодо учасників рейтингу можна подивитися у спеціальному розділі. Якщо редакція отримує нові дані про забудовника, вона оновлює його досьє в режимі реального часу.

«Мінфін» може внести зміни в рейтинг і опис забудовників, якщо компанія-учасник надасть документи, що уточнюють опубліковану інформацію.

Третій етап — формування підсумкового рейтингу забудовників передмістя Києва

На початок списку потрапляють компанії, які за звітний період ввели в експлуатацію більшу кількість житлових будинків.

Ми обрали саме цю модель, оскільки число зданих будинків — єдиний показник, який знаходиться у відкритому доступі і може бути перевірений у базі даних ДАБК.

Деякі забудовники навідріз відмовляються показувати свої сертифікати, в яких зазначено точну кількість побудованих квадратних метрів. Це означає, що цей показник, як і кількість квартир, ми можемо порахувати лише приблизно. «Мінфін» вважає, що вибудовувати рейтинг на базі неточних даних неправильно. Тому ми ранжируємо забудовників, виходячи з кількості побудованих ними будинків.

Також ми не враховуємо суб'єктивні оцінки комфортності і якості, які слугують критеріями розподілу місць у деяких інших рейтингах.

Якщо кілька забудовників за звітний період побудували однакову кількість будинків, вище місце займає той учасник, який здав в експлуатацію більше квартир.

До рейтингу увійшли об'єкти заввишки три поверхи і більше. У дослідження не входять 2-поверхові будинки та котеджні містечка.

Ми моніторимо наступні населенні пункти: Білогородка, Бориспіль, Боярка, Бровари, Буча, Васильків, Вишневе +10 км, Ворзель, Вишгород +10 км, Гатне, Глеваха, Гостомель, Ірпінь +10 км, Коцюбинське, Крюківщина, Новосілки, Нові Петрівці, Обухів, Петропавлівська Борщагівка, Підгірці, Святопетровське, Софіївська Борщагівка, Щасливе, Тарасівка, Чабани, Чайки, Ясногородка.

У рейтинг не входять населені пункти, в яких за звітний період не було здано в експлуатацію жодного багатоквартирного будинку.

Важливі нюанси рейтингу

Багато об'єктів в передмісті зводять забудовники-фізичні особи. У подібних випадках «Мінфін» ідентифікує забудовника за назвою його ЖК і вказує фактичного замовника будівництва в описі.

Виняток зроблено в тих випадках, коли одна фізична особа є забудовником кількох житлових комплексів. Така фізична особа вказувалася як забудовник.

У рейтингу також вказується:

  • відстань від ЖК до центру Києва (майдан Незалежності) по прямій;
  • мінімальна вартість квартири у введеному в експлуатацію будинку (на серпень 2019 року)
  • дотримання термінів здачі будинку в експлуатацію
  • замовник будівництва, якщо він відрізняється від забудовника.

У рейтингу присутні об'єкти забудовників, у яких пакет дозвільної документації може бути неповним, але вони, тим не менш, продовжують активно продавати квадратні метри в своїх проектах. Інформація щодо кінцевих бенефіціарів забудовників і щодо проблем з документами оновлюється в режимі реального часу.

Класифікація видів цільового призначення земель

У рейтингу відображено цільове призначення ділянок, відведених під будівництво кожного з об'єктів. У таблицях воно зазначено у вигляді кодів. Нижче ви можете побачити їх «розшифровку».

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)

02.02

Для колективного житлового будівництва

02.03

Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку

02.04

Для будівництва та обслуговування будівель тимчасового проживання

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

02.06

Для колективного гаражного будівництва

02.07

Для іншої житлової забудови

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

03.08

Для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

03.14

Для будівництва і обслуговування інших будівель громадської забудови

03.15

Для цілей підрозділів 03.01-03.14 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду