Що це значить
«Необхідність обльоту території непідконтрольних східних регіонів України, Криму, а також території Російської Федерації передбачає збільшення маршруту польоту, а отже, і витрат непомірно дорого авіапалива. Це робить МАУ неконкурентними як по часу в дорозі, так і по вартості перельоту. Крім того, це порушує хабову бізнес-модель авіакомпанії, адже підвезення пасажирів зі східного напрямку для пересадки у „Борисполі“ стає невигідним», — розповів Дихне.
Транзитний авіахаб у бориспільському аеропорту почали розвивати ще з 2011 року. За словами Дихне, створюючи спільно з «Борисполем» авіаційний продукт (хаб), МАУ щорічно нарощує у середньому 20% пасажирів в рік. Від цього виграють всі: держава — поповнення бюджету; працівники — робочі місця і зростання окладів; пасажири — конкурентні ціни (середня вартість авіаквитка МАУ становить 117 дол.) і зручні маршрути. Додатково навколо авіації виникає велика кількість бізнесів.
З якою кредиткою краще їхати за кордон. Рейтинг карт
Однак державна політика, на жаль, перешкоджає подальшому розвитку транзитного потенціалу України. Як пояснює Дихне, для аеропорту «Бориспіль» це виражалося у введенні дивідендів у розмірі 90%, які фактично вилучали у підприємства будь-який фінансовий ресурс для розвитку. Для авіакомпаній це високе фіскальне навантаження (тарифи на аеронавігаційне обслуговування, акцизи на паливо тощо) і необхідність обльоту територій РФ.
Читайте також: МАУ і SkyUp будуть отримувати держкомпенсації за обліт Росії
«Національний перевізник опинився в значно гірших умовах, ніж його найближчі конкуренти з Туреччини, Польщі, Латвії, і навіть Білорусі», — робить висновок президент МАУ.
Він переконаний, що в цій ситуації треба бути реалістами.
«Мені, як новому президенту авіакомпанії, доступні винятково фінансові інструменти — оптимізація та скорочення. А політичні та законодавчі інструменти підвладні політикам і депутатам… дуже багато залежить від прикордонних, митних, податкових норм міграційного законодавства тощо. У цих сферах потрібна лібералізація, перегляд жорстких правил, які стримують не тільки інтерес іноземців до України, а і розвиток українських авіакомпаній», — говорить Дихне про необхідність проведення ключових реформ в авіагалузі.