Що відомо

Документ пропонує скасувати акцизи для таких видів транспорту:

  • легкових автомобілів і кузовів до них;
  • мотоциклів і мотовелосипедів;
  • пасажирського транспорту, призначеного для перевезення 10 і більше пасажирів;
  • причепів і напівпричепів;
  • вантажного транспорту.

Читайте також: Нефьодов: «Євроблях» в Україні бути не повинно

Що це дасть

  • Завдяки скасуванню акцизу автори проекту закону розраховують збільшити споживчий попит на транспорт і стимулювати активне оновлення приватного і не лише автопарку українців. Все для того, щоб технологічно застарілі «брудні» авто поступово витіснялися новими й екологічними.

Чинні акцизи

На сьогодні акциз діє при ввезенні в Україну нових або уживаних автомобілів та мотоциклів і залежить від типу двигуна і його обсягу.

Причому, що старіше авто, то більша сума акцизу нараховується, а на нові машини цей платіж мінімальний.

Оформити поліс ОСАГО з бонусом від «Мінфіну»

Наприклад, на 15-річне бензинове авто з об'ємом двигуна 1 л акциз становить 750 євро, а на 2,2-літровий дизельний того ж року випуску – 2500 євро. Водночас на нові авто цих же параметрів акциз становить 50 і 188 євро відповідно.

Які податки залишаться

При розмитненні, як і раніше, будуть обов'язковими до сплати:

  • Ввізне мито – 10% від суми митної вартості авто.
  • Для дизельних автобусів з об'ємом двигуна понад 5 л, призначених для перевезення більше 10 пасажирів, мито становить 20%.
  • Для нових авто з ЄС виробництва 2019 року мито становить від 4 до 6,4% залежно від обсягу і типу двигуна.
  • До ввізного мита слід також додати ПДВ в 20% від митної вартості авто.
  • Митне оформлення.
  • Військовий збір 1,5%.

Електромобілі звільнені від сплати ПДВ, мита і акцизу до 2022 року.

Нагадаємо, минулого тижня Рада відклала штрафи для власників «євроблях» ще на 3 місяці.