Що змінилося

  • Нинішнє дослідження демонструє обережний оптимізм в оцінках експертів — 36% опитаних переконані, що прояви корупції зменшилися, хоча 53% схильні вважати, що ситуація залишилася без змін.
  • При цьому зменшилася кількість незадоволених якістю митних послуг (28%), тоді як півроку тому таких було майже 40%.
  • Роботою «єдиного вікна» «швидше або повністю задоволені» 52% респондентів, незадоволені — 23%.
  • Найбільше труднощів у першому півріччі 2019-го викликала недосконала система проходження ветеринарного, фітосанітарного контролю та обтяжливий контроль товарів в дерев'яній тарі.
  • Також бізнес скаржився на запити документів у паперовому вигляді на додаток до електронних.
  • Близько 30% компаній стикалися з вибірковим тиском, коли митна вартість безпідставно завищується, або ж штучно створюється тяганина з документами.
  • 92% респондентів відповіли, що не помітили ефекту від операції по боротьбі з контрабандою «Бастіон», яку оголосила ДФС перед ліквідацією.

Довідка

Дослідження проводиться ЄБА з 2010 року і складається з трьох тематичних блоків — корупція, якість митних послуг, робота «єдиного вікна».

Індекс вимірюється два рази в рік. Оцінка 3 вважається нейтральною.

Максимальна оцінка становить 5 балів. Опитування проводилося в січні-червні 2019 року, в ньому взяли участь 58 митних експертів з компаній-членів Асоціації.