Основні порушення

Як зазначали в НБУ, найчастіше клієнтів дурять через нав'язування послуг третіх осіб, оманливий розрахунок відсоткової ставки (приховування тарифів та комісій), неправдиву рекламу.

«Оманлива реклама та приховані комісії у короткостроковій перспективі дозволяють банкам отримати прибуток, проте у довгостроковій – руйнують довіру населення до банківської системи. Така ситуація не сприяє зростанню економіки та відновленню кредитування", — наголосила перший заступник голови НБУ Катерина Рожкова.

Як регулятор буде з цим боротися

За словами Рожкової, регулятор планує встановити вимоги до розкриття інформації банками на їхніх сайтах та у рекламі. Таке регулювання є необхідним для вирівнювання інформації, яку отримує громадянин про фінансову послугу, та покликане сприяти конкуренції в банківській системі.

Читайте також: Нацбанк скасовує частину нормативів для банків

Також вона зазначила, що перед підписанням договору споживач повинен чітко усвідомлювати основні умови отримання та користування фінансовою послугою та мати можливість легко порівняти пропозиції різних банків. У перспективі це спонукатиме громадян користуватися й іншими фінансовими послугами та зменшить рівень проблемних кредитів.

«Після ухвалення концепції фінансові установи будуть зобов’язані розкривати на веб-сайтах та у своїй рекламі достовірну інформацію про власні продукти та попереджати клієнта про можливі ризики. Також вони повинні будуть забезпечити роботу зручних інструментів для порівняння вартості своїх послуг (калькулятор, приклади). Національний банк зі свого боку надасть фінустановам рекомендації щодо порядку розгляду звернень громадян та здійснюватиме нагляд за дотриманням вимог законодавства на основі аналізу їхніх звернень», – розповіла начальник управління захисту прав споживачів фінансових послуг Ольга Лобайчук.

Своєю чергою, директор департаменту стратегії та розвитку Сергій Карпенко наголосив, що основним результатом від запровадження цієї функції має стати відновлення довіри населення до фінансового сектору.