Мирослава Козачук, співзасновниця компанії Franchise Group, яка допомагає підприємцям у розробці франшизи та її «експорті», зазначила, що українські бізнес-моделі найчастіше купують інвестори з країн СНД та Східної Європи.
«Серед причин, які підштовхують українських підприємців продавати франшизи за кордон — вищий у порівнянні з Україною дохід і додатковий поштовх до продажу франшиз на внутрішньому ринку.
Так, власники франшизи зазвичай отримують близько 5% від обороту партнерської компанії, а оскільки виручка за кордоном вище, відповідно, вище і обов’язковий платіж», — пише НВ Бізнес.
Крім цього, вихід на зовнішні ринки допомагає активніше продавати бренд в Україні.
«Інвестори дивляться: якщо франшиза популярна за кордоном, значить, вона універсальна, адаптована, транспарентна. І, відповідно, інтерес зростає і тут», — заявив Вадим Костенко, засновник мережі ресторанів Хинкальня.
Експерти оцінюють, що головним генератором франшиз для зовнішніх ринків найближчим часом залишиться український ресторанний бізнес.