Про вимоги автомобілістів до нової влади на своїй сторінці у Facebook розповів гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко. «Мінфін» наводить основні тези.
Список першочергових змін на ринку:
-
Необхідно спростити процедуру реєстрації нових авто — дозволити автодилерам надавати громадянам послуги з реєстрації нових автомобілів прямо в автосалонах і самостійно обирати з бази даних державні номерні знаки. Причому, за бажанням автовласника – він зможе зареєструвати авто в звичайному порядку самостійно;
-
Необхідно проводити митне оформлення авто, придбаних на аукціонах в ЄС, за ціною їх придбання, за умови, що буде можливий онлайн контроль митником такої ціни. Це скасує питання оцінки авто для розрахунку вартості розмитнення і зробить процедуру прозорою.
-
Необхідно дозволити автодилерам та СТО проведення обов'язкового технічного огляду, якщо вони мають відповідне обладнання та програмне забезпечення від заводу-виробника та уповноважені заводом на виконання таких робіт. Зараз в Україні їм це заборонено. У той же час Мінінфраструктури акредитує на проведення цих робіт підприємства, які навіть теоретично не можуть мати відповідне ПЗ або технічні карти, оскільки не мають зв'язків із заводами-виробниками;
-
Необхідно скасувати сертифікати на автомобільні аксесуари, в разі, якщо такі аксесуари вже сертифіковані в ЄС та інших країнах і імпортер може надати відповідний документ;
-
Ввести нові якісні вимоги до роботи автошкіл. Якість підготовки водія залежить від викладача або інструктора з водіння на курсах з підготовки водіїв. Сьогодні викладачі ніде не навчаються своїй професії і законодавство не вимагає документа про спеціальну освіту для них. Потрібно ввести в Національному автомобільному університеті спеціалізацію, яка готує викладачів для автошкіл;
Автоцивілка зі знижкою з Бонусом від «Мінфіну»
6. Необхідно переглянути рівень штрафів. Сьогодні залишення місця ДТП обійдеться порушнику в 255 гривень, а невиконання вимоги поліцейського про зупинку – 153 грн. Очевидно, що такі санкції жодним чином не здатні зупинити не те що «мажорів», але в принципі будь-якого водія. Також не зовсім справедливим виглядає покарання за вживання водіями спиртного, так як немає диференціювання рівня алкоголю в крові – «ходячий труп», який «видуває» 7 проміле, підпадає під таку ж відповідальність, як і водій, у видиху якого «Драгер» визначив 0,3 проміле. І це лише окремі приклади – в цілому вся сітка штрафів вимагає перегляду за прикладом Німеччини з введенням тюремного ув'язнення для «завзятих» порушників;
7. Необхідно скасувати в Україні неписану, але фактично діючу презумпцію винності водія. Пішоходи і велосипедисти масово, грубо і небезпечно порушують ПДР, і будуть продовжувати це робити, адже за більшість порушень передбачено попередження або символічний штраф. І поліція часто не звертає уваги на пішоходів або велосипедистів;
8. Необхідно, як в ЄС, запровадити кримінальну відповідальність за «скручування пробігу» або надання покупцю недостовірних відомостей про товар, тобто – автомобілі. В Україні ж фахівці, які занижують кілометраж, навіть не бояться відкрито розміщувати рекламу своїх послуг у всіх доступних засобах інформування;
9. Скасувати сплату 3-5% відрахувань у пенсійний фонд при реєстрації авто. У 1998 році Верховна Рада внесла збір в ПФ тимчасово, на 1 рік, до ліквідації заборгованості за пенсіями. Заборгованості за пенсіями вже немає, а збір в ПФ вже 21 рік існує! Забули про нього?