Що це дасть

Указ «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних і юридичних осіб до електронних послуг» спрямований:

  • на впорядкування та забезпечення прозорості роботи державних реєстрів;
  • розвиток сучасних засобів електронної ідентифікації;
  • впровадження пріоритетних для громадян і бізнесу електронних державних послуг.

Як зазначається, документ передбачає першочергове проведення повного аудиту роботи державних реєстрів.

Читайте також: НАПК повідомило про запуск оновленого реєстру корупціонерів

«Сьогодні в Україні налічується понад 350 державних реєстрів, більшість з яких функціонують абсолютно неефективно і непрозоро. Це є головною причиною виникнення рейдерства, корупції та інших схем при наданні різних державних послуг, наприклад, у будівельній або земельній сферах», — зазначив радник президента Михайло Федоров.

За його словами, аудит реєстрів і подальше їх упорядкування, поширення єдиного ідентифікатора фізичної особи для зв'язування даних різних реєстрів та впровадження електронного взаємодії дозволить не вимагати від громадян постійно ту саму інформацію та різні довідки та значно спростити всі державні послуги.

Читайте також: Держава у смартфоні: президент просить українців пройти опитування

«Прозора і надійна робота держреєстрів буде запорукою безпечного розвитку бізнесу та ефективного управління країною в цілому», — додав радник глави держави.

Функції веб-порталу електронних послуг

  • Указ президента передбачає введення єдиного веб-порталу електронних послуг, де українці зможуть за допомогою електронного кабінету отримувати доступ до інформації про себе в державних реєстрах (наприклад, про майно, землю, транспорт, податки і доходи) і пріоритетні електронні державні послуги.
  • Так, указ передусім передбачає реалізацію електронних послуг, пов'язаних з народженням дитини (проект «еМалятко»), реєстрацію місця проживання, реєстрацію фізичної особи як платника податків при першому оформленні паспорта громадянина України, перевірку наявності у водія документів тощо.

«Зараз ми проводимо дослідження щодо корупції в сфері адміністративних послуг. Вже точно можна сказати, що це мільярди гривень в рік з кишень українців. Тому ми сформували перелік близько 200 найбільш важливих послуг для громадян і бізнесу, щоб передусім ввести їх в режимі онлайн. Кожен українець зможе бачити наш план і хід реалізації цих завдань на спеціальному веб-сайті», — повідомив Федоров.

Читайте також: В Україні протестують перепис населення через смартфон

Також указом починається робота над проведенням електронних виборів і електронної перепису населення в Україні.

Серед ключових завдань, передбачених указом, — прискорення наповнення Єдиного державного демографічного реєстру, який зараз містить дані лише близько 14 млн громадян, і впровадження інноваційних засобів електронної ідентифікації.

«Відсутність у громадян засобів eID є ключовим бар'єром на шляху розвитку е-послуг та цифрової економіки в цілому. Вже восени цього року ми плануємо почати видачу паспортів у вигляді ID-карток відразу з електронним підписом, але пріоритет робимо на впровадженні і масштабуванні таких інноваційних підходів, як MobileID і SmartID, а також інших альтернативних засобів. Щоб кожен українець зміг якомога швидше відчути переваги цифрових перетворень в країні», — зазначив Федоров.