Аргументи

  • В аналізі зазначається, що, з погляду кінцевого споживача (автомобілісти, промисловість, оборона, агропідприємства), можливе зростання роздрібних цін на дизпаливо і зріджений газ.
  • З погляду національного виробника, є передумови для збільшення прибутковості вітчизняних нафтопродуктів.
  • З погляду імпортерів палива — можливе збільшення собівартості закупівлі дизпалива та скрапленого газу і, відповідно, можливе підвищення оптових цін.

Читайте також: Нафтогаз покликав Газпром на переговори щодо транзиту

  • З точки зору диверсифікації поставок дизпалива і скрапленого газу в Україну — таке рішення може підштовхнути ринок до пошуку нових джерел або розширення використання наявних, вважають у Нафтогазовій Асоціації.

«Якщо кошти, отримані від запровадження мита, а також від детінізації нафтогазового ринку і залучення додаткових інвестицій будуть спрямовані на створення в Україні мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів, розвиток морської перевалки та УЗ і нарощування внутрішнього виробництва нафтопродуктів — лише в цьому випадку підвищиться рівень енергонезалежності країни», — йдеться в аналізі.

Як стверджують в асоціації, складно спрогнозувати подальші дії РФ, яка потенційно може чинити тиск на Білорусь і Казахстан в енергетичній сфері, що може негативно позначитися на паливному ринку України.

В Нафтогазову Асоціації входять OKKO, WOG, Shell, «Укргазвидобування», SOCAR і інші компанії.

Нагадаємо, 17 липня Кабмін, у відповідь на розширення російських економічних санкцій, ввів спецмита на імпорт російського дизпалива (трубопровідним транспортом) та скрапленого газу.

Так, спецмито на дизельне паливо, що постачається трубопровідним транспортом, буде становити 3,75% з 1 серпня 2019 року і 4% з 1 жовтня 2019 року. Спецмито на постачання зрідженого газу становитиме 1,75% з 1 серпня і 3% з 1 жовтня.