У своїй колонці для ЛІГА: Закон радник АФ Pragnum Олексій Некрасов розповів про методи мінімізації шкоди від обшуку на підприємстві. «Мінфін» пропонує ознайомитись із порадами експерта.

1. Закритий доступ до файлів

Слід дотримуватись «гігієни робочого місця»: видалити з комп'ютера всю зайву інформацію і файли, відключити автозаповнення паролів, автоматичний доступ до електронної пошти.

В ідеалі на комп'ютерах в принципі не повинна зберігатися інформація, а повинен бути тільки один ярлик на робочому столі, натискаючи на який співробітник потрапляє на віддалений робочий стіл, де і працює. Таким чином, підприємство убезпечить себе від «зливу» інформації під час обшуку і забезпечить нормальну роботу в разі вилучення комп'ютерної техніки.

2. Інструкція для працівників

Слід проінструктувати співробітників про дії в разі обшуку і призначити кілька людей, які зможуть взяти на себе роль лідера і будуть знати як себе поводити.

Кожен повинен усвідомлювати, що у нього є не тільки обов'язки, а й права, і що допит під час обшуку не просто необов'язковий, але навіть шкідливий. Таким чином кожен співробітник має знати, що є умовний «Іван Іванович», який до приїзду адвоката зможе відповісти на питання і захистити від свавілля правоохоронців.

3. Постійний нагляд камер

Камери допоможуть підприємству убезпечити себе від крадіжки з боку правоохоронців, а також забезпечити фіксацію порушень. При цьому важливо куди і яким чином вони записуватимуть інформацію. Так, перше, що роблять правоохоронці, забігаючи на обшук — знімають сервера і роутери, що як правило унеможливлює збереження відеозаписів.

Тому слід встановити камери, які будуть передавати інформацію в хмару по Wi-fi. При цьому роутер повинен бути встановлений в сусідньому до підприємства приміщенні.

4. Двері на замку

Також слід забезпечити на фірмі нормальний пропускний режим і двері, які не відчиняться з одного удару. Є компанії — «прохідний двір», коли двері відчинені, або секретар відчиняє всім хто заходить. Таким чином втрачається можливість виграти час до обшуку.

5. Документи на все

Слід провести аудит документів і з'ясувати, чи на всю техніку і товари, в офісі є первинна документація. Дуже часто у фірми відсутній договір оренди, на комп'ютери немає накладних, або вони є, але за ними неможливо ідентифікувати комп'ютери.

Щоб уникнути обшуку не того приміщення, або вилучення чужих комп'ютерів та товарів, необхідно ретельно проаналізувати всю первинну документацію і відновити відсутню.

Проведення цих заходів допоможе компанії менш болісно пройти обшук, адже в 99% випадків під час нього хоч щось та вилучать. Це також дозволить мінімізувати дискомфорт співробітників і обсяг інформації, який вони повідомлять слідчим або операм.