Що це дасть

  • Такі парковки користуються значною популярністю закордоном, зокрема у Європі, адже дозволяють зменшити кількість заторів на дорогах, розв'язати проблему з нестачею парковок в містах, підвищити їх екологічний стан та налагодити рух транспорту в центрі.

«Запроваджуємо ще одну цікаву європейську практику для налагодження транспортного руху в містах — перехоплюючі автостоянки, так звані Park&Ride. Зазвичай вони розміщуються на околицях або при в’їзді у центри великих міст поблизу зупинок громадського транспорту, щоб власник авто міг залишити свою машину і зручно пересісти на метро, автобус чи трамвай. Плата за таку парковку коштує копійки у порівнянні з парковками в центрі, а в багатьох випадках взагалі безкоштовна. Крім того, користувачі перехоплюючих парковок можуть зі знижкою придбати квитки на громадський транспорт «туди-назад». Це дійсно вигідно і для людей, і для міста. Тому ми також унормували таку можливість у наших ДБН», — розповів міністр.

Правила облаштування

Згідно з будівельними нормами щодо містобудування такі перехоплюючі автостоянки мають входити до складу транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ), що повинні передбачатися в генеральних планах та комплексних схемах транспорту великих міст для зручної та швидкої пересадки з одного виду транспорту на інший. Їх кількість і місткість визначається на основі розрахунків перспективних пересадочних пасажиропотоків і пасажирооборотів.

У нових змінах у ДБН «Автостоянки і гаражі» зазначається, що перехоплюючі парковки мають бути розміщені на під’їзді до центральної частини міста. поблизу залізничних станцій; авіаційних терміналів; станцій метрополітену; зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту.

Мінімальна відстань до вказаних об’єктів — 150 м. При цьому, до половини всіх паркомісць на перехоплюючих автостоянках мають розраховуватися для зберігання авто протягом дня, до 25% — для короткочасного зберігання протягом декількох годин.