Регулятор на своєму сайті зазначає, що «готовий прийняти всі можливі заходи для захисту інтересів споживачів і конструктивно доопрацювати проект постанови Кабміну про спецобов'язки.
Для реалізації рішення уряду, вважають в НКРЭКУ, необхідно враховувати наступні недоліки та можливі ризики:
- Додаткове навантаження на промисловість і бюджет становитиме приблизно 37 млрд грн на рік.
- Неможливо реалізувати раніше 1 жовтня.
- Банкрутство та ліквідація постачальників електроенергії населенню.
- Загроза фінансової стабільності операторів системи передачі і розподілу.
- Відсутність повноважень НКРЭКУ визначати порядок компенсації.
- За рахунок АЕС і ГЕС неможливо забезпечити доступною електроенергією населення Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської областей.
- Оператори систем розподілу, постачальники електроенергії для населення технічно не готові до реалізації механізму в редакції Кабміну.
Читайте також: Газ для населення подорожчав на 38 копійок з 1 червня
При цьому регулятор вважає, що реалізація цієї постанови можлива з урахуванням наступних положень:
- Продаж не менше 80% електроенергії, виробленої АЕС, за прямими договорами за фіксованою ціною.
- Продаж не менше 50% електроенергії, вироблюваної ГЕС, за прямими договорами за фіксованою ціною.
- Перший пріоритет покупки мають постачальники універсальних послуг (не більше, ніж обсяг для населення), оператори системи розподілу (ВСР) і передачі (ОСП). Об'єм, що залишився продається всім бажаючим.
- Замість тарифу НЕК «Укренерго» необхідно забезпечити джерело компенсації різниці в цінах за рахунок додаткового доходу НАЕК «Енергоатом».
- «Порядок компенсації» описати в постанові про покладення спеціальних обов'язків, оскільки в НКРЕКП відсутні повноваження для його розробки. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ці повноваження належать до КМУ — ст. 62, п/ 5.
Раніше «Мінфін» повідомляв, що Кабмін змінив методику формування ціни на газ для населення.