Ера смартфонів та онлайн-шопінгу
Одним із найпопулярніших гаджетів в Україні є смартфон, яким користуються вже 96% опитаних, що на 9% більше, ніж у 2016 році. 87% українців розглядають мобільний телефон як альтернативу фізичним платіжним карткам для оплат.
Згідно з результатами дослідження, загалом до топ-5 цілей використання діджитал-сервісів відносяться пошук в інтернеті (91%), доступ до соціальних мереж (89%), електронне листування (84%), відслідковування прогнозу погоди (83%) та онлайн-шопінг (79%). З 2016 року помітно зросло користування мобільними пристроями для навігації (73%, +7%), обміну фотографіями та відео (66%, +8%), подорожей і громадського транспорту (55%, +9%) і для спорту (21%, +5%).
Читайте також: Частка безготівкових розрахунків платіжними картами збільшилася до 50% — НБУ
Щодо шопінгу, у середньому, українські користувачі здійснюють 8 онлайн-покупок на місяць. Покупці переважно використовують для шопінгу веб-браузер на ПК (59%), решта – смартфони та планшети (40%).
Серед способів оплати в інтернет-шопінгу найбільшу перевагу покупці віддають розрахункам банківською карткою онлайн (72%), оплатам платіжною карткою під час доставки (48%) та оплатам за допомогою мобільного гаманця (32%). Одним із ключових пріоритетів під час здійснення цифрових платежів для користувачів є максимальна безпека оплат.
Платіжні додатки: популярність, доступність та довіра
Понад половини опитаних зазначили, що користуються платіжними додатками (58%) – це один із найвищих показників серед опитаних країн Європи. Більше платіжними додатками користуються лише в Австрії (67%), а найближчі показники – у Польщі (57%) та Сербії (52%).
Зростання ролі смартфонів у сфері управління особистими фінансами також є помітною тенденцією в інтернет-банкінгу. Якщо раніше онлайн-банкінгом користувалися переважно через браузер для ПК або ноутбуків, сьогодні спостерігається бум мобільних пристроїв. Опитування свідчить, що понад 67% споживачів використовують онлайн-банкінг через додаток на смартфоні.
Читайте також: Як українці купують онлайн. Інфографіка
Довіра та безпека є основними засадами взаємодії європейських користувачів та банків в цілому. Про це свідчить ще одне дослідження – European Digital Banking Study, 2019. Відповідно до нього, безпека та надійність платежів є критично важливим критерієм у використанні цифрових банківських рішень для 67% опитаних, тоді як два роки тому – лише для 39%.
Читайте також: Нацбанк продовжить вивчати можливість випуску е-гривні
При цьому 70% європейців вважають банки найнадійнішим джерелом інформації про управління своїми фінансами. Третина європейців (33%) запитують про це друзів або родичів. 21% отримують інформацію із засобів масової інформації, 15% – від консалтингових компаній фінансової сфери, а кожен десятий опитаний (11%) – з додатків і соціальних мереж. Коли мова йде про довіру до своїх друзів, 72% європейців все ж не готові довірити друзям свою банківську інформацію.
Підсумки дослідження
- Проникнення мобільних телефонів в Україні серед клієнтів банків-власників рахунків досягло 96%;
- 87% українців надали би перевагу мобільним телефонам як альтернативі фізичним платіжним карткам;
- 58% української аудиторії користуються платіжними додатками та визнають, що це швидко та зручно;
- 67% українців використовують онлайн-банкінг через додаток на смартфоні;
- Українці в середньому здійснюють 8 інтернет-покупок на місяць, при цьому 72% надають перевагу розрахункам банківською карткою онлайн;
- 70% європейських споживачів довіряють банкам як основному джерелу інформації про управління грошима, при цьому 72% європейців не розголошують свою банківську інформацію друзям.
Ще більше інформації у вигляді інфографіки дивіться тут.