За даними ДФС, на 1 лютого 2019 року в Україні було зареєстровано 1,7 млн ​​фізосіб-підприємців. Тільки за минулий рік їх кількість зросла на 273 тис. осіб. Найбільше бажаючих спробувати себе в сфері роздрібних продажів, програмуванні та надання індивідуальних послуг. Останній напрям дає величезний простір для фантазії. Він підійде буквально для всіх — від репетиторів і перукарів до астрологів і фахівців зі складання генеалогічного дерева. Коли людина вирішує оформити свою трудову діяльність — питання управління фінансами і звітністю виходить на перший план

Все в онлайн: від реєстрації до відкриття рахунку.

На щастя, зареєструвати ФОП зовсім нескладно, для цього навіть не потрібно виходити з дому. Найпростіший шлях — скористатися сервісом IGov, який дозволяє подати і заповнити всі необхідні документи онлайн.

Другий крок — відкрити банківський рахунок. Пропозиції для підприємців можна знайти практично в кожному великому банку. Тому на перший план виходить зручність використання цього продукту. Ми вже згадали, що сьогодні існують варіанти, коли всі необхідні інструменти для ведення бізнесу можна отримати дистанційно, в одному онлайн-банкінгу, аж до повністю віддаленого відкриття рахунку.

Такий віртуальний офіс для підприємців, який вирішує цілий комплекс завдань і виключає походи до відділення банку, пропонує тільки Альфа-Банк Україна. Це онлайн-сервіс «ОК, Альфа!».

«Це єдина платформа, яка дозволяє повністю дистанційно відкрити мультивалютний рахунок і отримати широкий доступ до фінансових і організаційних можливостей всього за 1 грн на місяць», — підкреслює віце-президент, керівник цифрового бізнесу в сегменті МСБ Альфа-Банку Україна Оксана Леонов.

Серед головних переваг продукту — можливість відкривати рахунки віддалено або через Messenger бот. Механізм дуже простий: клієнту достатньо вказати ідентифікаційний податковий номер і номер телефону, і через пару хвилин після підтвердження він отримає зарезервовані реквізити рахунку.

Скани або фото паспорта та ІПН потрібно відправити в електронному вигляді, разом з короткою анкетою. Підписати документи можна при зустрічі з мобільним банкіром (представником банку). Він привезе документи на підпис в зручні для клієнта час і місце. Сервіс доступний на комп'ютері, також є мобільні версії для смартфона та планшета.

Віртуальний офіс для ФОП

В «ОК, Альфа!» можна вести будь-який бізнес. Але особливо зручний цей сервіс для підприємців-початківців, які не мають можливості утримувати штат бухгалтерів і юристів. На платформі є шаблони основних документів, які стануть в нагоді в щоденній роботі — договори, акти, рахунки, документи з оренди нерухомості, оформлення трудових відносин тощо. Якщо буде потрібний нестандартний документ, можна «зібрати» його самостійно. Схема працює як конструктор — потрібно просто обирати опції і заповнювати поля з індивідуальною інформацією.

Ще один корисний розділ, який допоможе уникнути паперової тяганини — «Довідки». Тут можна миттєво замовити виписку про наявність рахунку і залишках на ньому, про взаєморозрахунки з контрагентами тощо. Готову довідку можна скачати у форматі PDF і роздрукувати.

Управління рахунками

Платформа дає можливість підприємцям керувати рахунками без всіляких обмежень. Наприклад, з рахунку ФОП гроші можна легко перевести на власний картковий рахунок в Альфа-Банку Україна. Для цього навіть не потрібно вводити реквізити — досить обрати потрібну карту зі списку доступних.

Лібералізація валютного законодавства Нацбанком дозволила поповнити перелік сервісів «ОК, Альфа!». Тепер в особистому віртуальному кабінеті можна керувати автоматичним продажем валюти. Достатньо встановити параметр — яку частку від валюти, що надходить на рахунок, ви хочете продавати, і операція буде відбуватися автоматично, без заповнення заявки.

Скільки це коштує

Існує декілька тарифних пакетів «ОК, Альфа!» з різним функціоналом і обсягом додаткових можливостей.

Найдешевший пакет Test-Drive коштує лише 1 грн на місяць. В його рамках підприємець може відкрити рахунок в гривні і здійснювати платежі з комісією 3 грн.

Digital Start коштує дорожче — 100 грн. Але він дає клієнтові більш вигідні розцінки на проведення операцій. Наприклад, тариф вже містить 3 платежі по Україні, які можна здійснити безкоштовно, а комісія за переказ на картковий рахунок фізособи складе всього 0,6% від суми. В рамках тарифу можна продавати валюту онлайн з комісією всього 0,01%.

Є і більш великі пакети — Digital Active за 380 грн на місяць та Digital Expert — за 880 грн. Перший дає підприємцю можливість щомісяця здійснювати 15 платежів без комісії, в рамках другого всі платежі по Україні здійснюються безкоштовно.

А що для ITішників?

Спеціально для представників IT галузі був розроблений пакет Digital IT вартістю всього 50 грн на місяць. Платежі до бюджету безкоштовні, а умови за переказами на карту фізособи максимально лояльні — 0,3% від суми переказу. Ще одна особливість пакету — вигідні умови продажу іноземної валюти — комісія складає всього 0,1% від суми. IT- підприємці оцінять зручність таких сервісів, як можливість відправляти з «ОК, Альфа» звітність до фіскальних органів; формувати юридичні документи через конструктори AxDraft.

В тарифі Digital IT є і зовсім свіжий інструмент — додаткова роль у системі, а саме підключення бухгалтера для розпорядження рахунками ФОП.

Вартість послуг в рамках пакетів «ОК, Альфа!»

-

TEST-Drive

Digital Start

Digital Active

Digital Expert

Digital IT

Вартістьмісяць

1 грн

100 грн

380 грн

880 грн

50 грн

Платежі по Україні

0

3

15

Без ліміту

0

Комісія за платіж по Україні

3 грн

3 грн

3 грн

3 грн

3 грн

Комісія за перерахунок на карткові рахунки фізосіб, окрім зарплатних проектів

0,8%

0,6%

0,4%

0,1%

0,3%

Комісія при продажі іноземної валюти

0,3%

0,01%

0,05%

0,02%

0,1%

Зняття готівки за допомогою бізнес-карти

0,8%

0,8%

0,8%

0,8%

0,8%

Видача готівки через касу

2%

1,2%

1,2%

1%

2%

Внесення готівки через касу

0,2%

0,2%

0,12%

0,1%

0,2%

Внесення готівки за допомогою бізнес-карти в банкоматі

0%

0%

0%

0%

0%

Бонуси для підприємців

Як було згадано, «ОК, Альфа!» — це широка онлайн-платформа, яка вирішує не тільки фінансові питання, але й дає небанківські інструменти для ведення бізнесу. Альфа-Банк Україна передбачив ряд «плюшок» для підприємців, які обрали його сервіс. Після відкриття рахунку, вони можуть отримати бонуси і знижки на суму до 25 тисяч гривень. У числі приємних бонусів, наприклад, спеціальні тарифи для МСБ від мобільного оператора «Київстар» або пільгові умови просування товарів на Prom.ua.

«У формуванні списку додаткових можливостей брали участь безпосередньо самі клієнти. Ми регулярно проводимо Demo days, на яких клієнти тестують програму, її оновлення і дають нам зворотний зв'язок. На підставі цієї інформації ми допрацьовуємо систему. Таким чином, виходить, що всі додаткові «плюси» — це прямі побажання клієнтів. Список бонусів динамічний. Ми регулярно його оновлюємо», — продовжила Оксана Леонова.

На даний момент в партнерську промо-програму «Ок, Альфа» включені:

  • 50% знижка від «Київстар» на тарифи для малого і середнього бізнесу. Надається на 3 місяці, дає можливість заощадити на зв'язку.

  • 40% знижка від Prom.ua на річне розміщення і просування товарів на платформі. Надається за тарифним пакетом «Легкий старт» на річне обслуговування і дозволяє максимально вигідно просувати свої товари і послуги.

  • 20%-а знижка від компанії «Ліга: Закон» на консультації експертів про розвиток бізнесу в рамках сервісу «Особистий експерт». Професійні відповіді можна отримати з питань подання звітності, податку на майно, кадрового обліку.

  • 15%-а знижка на Netpeak. Пропозиція зацікавить підприємців, що працюють в інтернеті. Сервіс надає можливість отримати налаштування систем аналітики, реклами Google AdWords та Яндекс.Директ. Сюди ж входять роботи з налагодження реклами в соціальних мережах (Facebook, Instagram та ін.).

  • Ексклюзивна пропозиція — бюджет 5000 гривень для EMAIL/PUSH/SMTP розсилок з бази клієнтів підприємця на платформі SendPulse.

  • 3 місяці безкоштовного користування СRМ-системою в тарифному пакеті «Компанія» без обмежень щодо числа учасників та обсягу пам'яті в хмарі. Сервіс дозволяє більше продавати і краще контролювати канали комунікацій з клієнтами.

  • Також користувачі «ОК, Альфа!» мають можливість безкоштовно розмістити три вакансії на сайті HeadHunter для підбору персоналу.