Згідно з результатами дослідження Mastercard, європейські міста, які мають футбольний стадіон, отримують низку переваг. Зокрема, наявність стадіону стимулює значне збільшення обсягу інвестицій у місцеву економіку. У середньому новий стадіон приносить місту 585 млн євро, він є драйвером розвитку інфраструктури та сприяє створенню нових робочих місць.
У межах дослідження, виконаного на замовлення Mastercard і автором якого став Пол Флетчер, співзасновник Університетського кампусу футбольного бізнесу (UCFB, Лондон), було проаналізовано десятки нових стадіонів, які приймають матчі Ліги чемпіонів УЄФА, та тих, що знаходяться у стані будівництва. В опитуванні взяли участь 2000 європейців, які живуть поблизу стадіонів.
Масштабне дослідження дозволило зробити прогнози щодо впливу футболу на суспільство. З огляду на результати, до 2060 року навколо суперстадіонів у Європі з’являться справжні розумні міста з населенням понад 200 тисяч. Очікується, що серцем футбольних міст будуть інноваційні стадіони вартістю у 800 мільйонів євро. Вони стануть візитною карткою міста та стимулюватимуть розвиток транспортної інфраструктури, шкіл, лікарень, магазинів та навіть матимуть власний поліцейський підрозділ.
У досліджені також враховувалися дані щодо обсягу витрат у містах, які приймають фінальні матчі Ліги чемпіонів УЄФА протягом останніх десяти років. Аналітики виявили, що кількість здійснених транзакцій у день гри в Лондоні, Мілані та Києві була вдвічі більшою, ніж попереднього року. На думку дослідницької команди Флетчера, розвиток футбольного міста й успіх локальної команди можуть бути нерозривно пов’язані між собою.
Футбольні міста та стадіони майбутнього
Менше ніж через 50 років у малозабудованому районі однієї з європейських країн вже побудують перше футбольне місто, яке буде знаходитися за 80 хвилин від аеропорту національного значення.
Нове покоління стадіонів — це багатофункціональні комплекси, які включатимуть готель, університет, студентські гуртожитки, приватний медичний центр, вуличні музичні майданчики та зали, криту спортивну арену для гри в баскетбол і занять тенісом та боксом. Також комплекс може включати центр для занять кіберспортом і залу для проведення виставок та конференцій.
Попри те, що іноді такі масштабні проекти часто викликають супротив, очікується, що ідею футбольного міста активно підтримають місцеві жителі. На підтвердження позитивних зрушень завдяки футбольним проектам дослідники згадують про нещодавні історії успіху: це академія ФК «Манчестер Сіті», завдяки якій у місті з’явилися 6000 нових будинків, а також стадіон «Емірейтс» лондонського «Арсеналу», який забезпечив місто 3000 будинками, 40% з яких — доступне житло.
«Ми бачимо, як футбол може впливати на розвиток місцевої інфраструктури. Дослідження Mastercard, проведене в Україні у минулому році з нагоди підготовки до UEFA Champions League Final 2018, який вперше в історії проводився у Києві, засвідчило: 84% опитаних українців вважають, що футбольна інфраструктура позитивно впливає на громаду, а майже половина українців впевнені, що проведення таких масштабних футбольних подій, як Фінал Ліги чемпіонів УЄФА, може покращити імідж міста і країни та привабити більше туристів. Адже футбол —це більше, ніж гра, це безцінні емоції й потужна об’єднуюча сила», — зазначила Наталя Байдала, директор з маркетингу Mastercard в Україні.