Що це значить

  • Банк має вживати заходи для вивчення клієнтів-суб’єктів господарювання, які отримують у банку готівку для подальшого здійснення готівкових розрахунків, щоб спростувати або підтвердити підозри щодо здійснення клієнтом фінансових операцій з ознаками фіктивності.
  • Зокрема, з урахуванням ризик-орієнтованого підходу банк має отримувати від клієнта підтвердні документи, на підставі яких здійснюються готівкові розрахунки.
  • Такими документами можуть бути: закупівельний акт; закупівельна відомість; податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, кредитний договір; договір поставки; договір транспортування; договір зберігання, інші звітні документи.
  • Регулятор також унормував застосування електронного підпису та електронної печатки у банківській системі України під час здійснення касових операцій відповідно до вимог законодавства (зокрема Закону України «Про електронні довірчі послуги»).
  • До того ж Національний банк удосконалив окремі норми організації касової роботи банків України, зокрема щодо роботи банків з сумнівними щодо справжності та платіжності банкнотами тощо.

Документ набирає чинності з 3 червня 2019 року.